Krudowie (2013)
The croods and the de velopeds or the things we used to do but we don’t anymore Artur Gryz Publiczne Gimnazjum nr 37 w Łodzi Cele lekcji Cele lekcji: kształtowanie
The croods and the de velopeds or the things we used to do but we don’t anymore Artur Gryz Publiczne Gimnazjum nr 37 w Łodzi Cele lekcji Cele lekcji: kształtowanie
W kręgu podróży i przygody – na postawie powieści Henryka Sienkiewicza oraz filmu „W pustyni i w puszczy” Jadwiga Mostowska Cele lekcji cel ogólny: poznanie literackich oraz filmowych konwencji i motywów
W literackim i filmowym świecie fantastyki - na podstawie powieści C. S Lewisa oraz filmu „Opowieści z Narnii” Jadwiga Mostowska Cele lekcji Cele zajęć: cel ogólny: kształtowanie umiejętności odróżniania realizmu
Czy Walt Disney mógłby nakręcić „Legendy sowiego królestwa”? Anna Kołodziejczak Centralny Gabinet Edukacji Filmowej w Pałacu Młodzieży w Łodzi Cele lekcji Uczeń: analizuje i odbiera dzieło filmowe w sposób świadomy
W jaki sposób bohaterowie filmu „Opowieści z Narnii” radzą sobie z trudnymi sytuacjami i wyzwaniami życia? Danuta Górecka Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego Cele lekcji Uczeń: poznaje znaczenie
Od charakterystyki indywidualnej do charakterystyki zbiorowej – „Mikołajek” Marzanna Kołodziej Cele lekcji Podczas zajęć uczeń: doskonali umiejętność analizy i interpretacji dzieła filmowego; uczy się charakteryzować postać indywidualnego i zbiorowego bohatera filmowego; utrwala
Kto kupi „Harry’ego…”? Anna Kołodziejczak Centralny Gabinet Edukacji Filmowej Cele lekcji Uczeń: poznaje pojęcia: gatunek filmowy, fantasy, western, film muzyczny, film przygodowy np. płaszcza i szpady, horror uświadamia sobie specyfikę seansu
Z wizytą w teatrze Jolanta Manthey Cele lekcji Po lekcji uczeń potrafi: opowiadać i odtwarzać fabułę filmu przedstawiać i odczytywać przedstawiane emocje wie co to jest teatr i jak się
Rodzina jako wartość Joanna Zabłocka-Skorek filmoznawca, pedagog Cele lekcji W trakcie zajęć uczeń: tworzy definicje pojęć i asocjacji związanych z terminem „rodzina"; uświadamia sobie znaczenie przynależności do własnej rodziny; ćwiczy umiejętności związane z pozytywnymi
Smog over wonderland Artur Gryz Publiczne Gimnazjum nr 37 w Łodzi Cele lekcji Uczeń: poszerza świadomość procesów zachodzących w obszarze języka powtarza i utrwala wiedzę o roli i zależności poszczególnych słów w zdaniu jest zachęcany