Maski (1998)
Piotr Karwas, „Maski" (1998) Karolina Prusiecka LO im. B. Śniadeckich w Zgorzelcu Przebieg lekcji O filmie: Film to nie tylko treść – historia, o której opowiada – ale również forma.
Piotr Karwas, „Maski" (1998) Karolina Prusiecka LO im. B. Śniadeckich w Zgorzelcu Przebieg lekcji O filmie: Film to nie tylko treść – historia, o której opowiada – ale również forma.
“Let it by all and sundry foreign nations be known that poles have fairy tales and legends of their own” Artur Gryz Publiczne Gimnazjum nr 37 w Łodzi Cele lekcji
Dzieci ulicy w drodze do raju… (utraconego), czyli o tym, czy jutro będzie lepiej? (w świetle filmu „Jutro będzie lepiej” Doroty Kędzierzawskiej) Mariusz Widawski Publiczne Gimnazjum w Woli Rzędzińskiej Cele
Świat dorosłych i świat dzieci – refleksje na temat postaw bohaterów filmu „Jestem” Doroty Kędzierzawskiej Dorota Gołębiowska Cele lekcji uwrażliwianie młodzieży na potrzeby innych, zwrócenie uwagi na konieczność pomagania słabszym
Bohater filmu „Jestem” Doroty Kędzierzawskiej – wzrusza, intryguje, skłania do refleksji... Danuta Górecka Cele lekcji Podczas zajęć uczeń: doskonali umiejętność analizy i interpretacji dzieła filmowego prezentuje o ocenia postać filmową sporządza funkcjonalną
„Magicy nie istnieją”? Poszukiwania magicznych źródeł kina Justyna Budzik Uniwersytet Śląski Cele lekcji kształtowanie umiejętności wypowiedzi i oceniania zobaczonego filmu rozwijanie zdolności prowadzenia refleksji na bazie poznanego dzieła filmowego poznanie
Kino jako cudowna maszyneria – Hugo i jego wynalazek (2011) Martina Scorsese Justyna Budzik Adresat zajęć: Uczniowie szkoły podstawowej (kl. 7-8) Rodzaj zająć: język polski, koło filmowe Cele lekcji: rozwijanie
„Czym jest motyw literacki i filmowy?” – na przykładzie adaptacji filmowych „Romea I Julii” Williama Szekspira Ewa Kanownik Centralny Gabinet Edukacji Filmowej, Pałac Młodzieży w Łodzi Cele lekcji Uczeń: poznaje
„Czy ważna jest godność?” Scenariusz zajęć z wykorzystaniem filmu „Galerianki” Katarzyny Rosłaniec Joanna Zabłocka-Skorek Doktorantka Instytutu Sztuki Filmowej Uniwersytetu Jagiellońskiego Cele lekcji W trakcie zajęć uczeń: tworzy kategorie pojęć związanych z „godnością"
Telewizja – oknem na świat? Joanna Zabłocka-Skorek Cele lekcji W trakcie zajęć uczeń: Poszerza swoją wiedzę na temat gatunków telewizyjnych Dokonuje analizy komparatystycznej wybranych gatunków filmowych oraz programów telewizyjnych poznaje