Pan Tadeusz (1999)
„So war es früher…” tak było kiedyś… obraz życia szlachty polskiej ukazany przez A. Wajdę w adaptacji filmowej epopei A. Mickiewicza „Pan Tadeusz” (cz. II) Dagmara Nowakowska XXXI Liceum Ogólnokształcące w
„So war es früher…” tak było kiedyś… obraz życia szlachty polskiej ukazany przez A. Wajdę w adaptacji filmowej epopei A. Mickiewicza „Pan Tadeusz” (cz. II) Dagmara Nowakowska XXXI Liceum Ogólnokształcące w
„So war es früher…” tak było kiedyś… obraz życia szlachty polskiej ukazany przez A. Wajdę w adaptacji filmowej epopei A. Mickiewicza „Pan Tadeusz” (cz. I) Dagmara Nowakowska XXXI Liceum Ogólnokształcące w
„Obława” w reż. Marcina Krzyształowicza (2012) – filmowa opowieść o niebohaterskich czynach bohaterów Anna Równy nauczyciel języka polskiego i WOK w I LO im. M. Kopernika w Radomiu, edukator filmowy
Czy film „Sztuczki” Andrzeja Jakimowskiego jest współczesną baśnią? Danuta Górecka Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego Cele lekcji Podczas zajęć uczniowie: odnajdują przesłanie filmu analizują zachowania i postawy bohaterów omawiają
O zapachu tataraku i aromacie śmierci w filmie Andrzeja Wajdy „Tatarak” Mariusz Widawski Publiczne Gimnazjum nr 1 w Woli Rzędzińskiej Cele lekcji Uczeń: wykorzystuje różne teksty kultury (w tym film)
Historia opowiadana (światło)cieniem: W ciemności (2011) Agnieszki Holland a spór o nieprzedstawialność shoah Justyna Budzik Adresaci zajęć: Uczniowie szkoły ponadpodstawowej Rodzaj zajęć: język polski, wiedza o kulturze Cele lekcji: wprowadzenie
Osobisty i uniwersalny wymiar animowanego dokumentu Ariego Folmana „Walc z Baszirem” Aleksandra Bajger III Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Kaliszu Cele lekcji Cel ogólny Uczeń rozumie funkcję animacji w filmie
Wenecja w piwnicy, czyli jak marzenia zderzają się z rzeczywistością w filmie „Wenecja” Jana Jakuba Kolskiego Mariusz Widawski Publiczne Gimnazjum w Woli Rzędzińskiej Cele lekcji W trakcie zajęć uczeń: interpretuje
Jak stać się bohaterem swoich czasów? – na podstawie filmu „Wszystko, co kocham” Jacka Borcucha Anna Równy I LO im. M. Kopernika w Radomiu Cele lekcji Podczas zajęć uczeń: ćwiczy
Kiedy prawda o człowieku „Wymyka” się prostej ocenie. Refleksje po filmie Grega Zglinskiego Anna Ryłek II Liceum Ogólnokształcące w Łodzi Cele lekcji W czasie lekcji uczeń: poznaje i ocenia postawy