Pan Tadeusz (1999)

2017-05-29T22:58:13+02:00czwartek, 18 maja 2017|

„So war es früher…” tak było kiedyś… obraz życia szlachty polskiej ukazany przez A. Wajdę w adaptacji filmowej epopei A. Mickiewicza „Pan Tadeusz” (cz. II) Dagmara Nowakowska XXXI Liceum Ogólnokształcące w

Pan Tadeusz (1999)

2017-05-29T22:58:25+02:00czwartek, 18 maja 2017|

„So war es früher…” tak było kiedyś… obraz życia szlachty polskiej ukazany przez A. Wajdę w adaptacji filmowej epopei A. Mickiewicza „Pan Tadeusz” (cz. I) Dagmara Nowakowska XXXI Liceum Ogólnokształcące w

Obława (2012)

2017-05-29T22:59:22+02:00czwartek, 18 maja 2017|

„Obława” w reż. Marcina Krzyształowicza (2012) – filmowa opowieść o niebohaterskich czynach bohaterów Anna Równy nauczyciel języka polskiego i WOK w I LO im. M. Kopernika w Radomiu, edukator filmowy

Sztuczki (2007)

2017-05-29T22:59:57+02:00czwartek, 18 maja 2017|

Czy film „Sztuczki” Andrzeja Jakimowskiego jest współczesną baśnią? Danuta Górecka Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego Cele lekcji Podczas zajęć uczniowie: odnajdują przesłanie filmu analizują zachowania i postawy bohaterów omawiają

Tatarak (2009)

2017-05-29T23:09:08+02:00czwartek, 18 maja 2017|

O zapachu tataraku i aromacie śmierci w filmie Andrzeja Wajdy „Tatarak” Mariusz Widawski Publiczne Gimnazjum nr 1 w Woli Rzędzińskiej Cele lekcji Uczeń: wykorzystuje różne teksty kultury (w tym film)

W ciemności (2011)

2020-05-15T12:46:01+02:00czwartek, 18 maja 2017|

Historia opowiadana (światło)cieniem: W ciemności (2011) Agnieszki Holland a spór o nieprzedstawialność shoah Justyna Budzik Adresaci zajęć: Uczniowie szkoły ponadpodstawowej Rodzaj zajęć: język polski, wiedza o kulturze Cele lekcji: wprowadzenie

Walc z Baszirem (2008)

2017-05-29T23:10:51+02:00czwartek, 18 maja 2017|

Osobisty i uniwersalny wymiar animowanego dokumentu Ariego Folmana „Walc z Baszirem” Aleksandra Bajger III Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Kaliszu Cele lekcji Cel ogólny Uczeń rozumie funkcję animacji w filmie

Wenecja (2010)

2017-05-29T23:11:21+02:00czwartek, 18 maja 2017|

Wenecja w piwnicy, czyli jak marzenia zderzają się z rzeczywistością w filmie „Wenecja” Jana Jakuba Kolskiego Mariusz Widawski Publiczne Gimnazjum w Woli Rzędzińskiej Cele lekcji W trakcie zajęć uczeń: interpretuje

Wszystko, co kocham (2009)

2017-05-29T23:13:24+02:00czwartek, 18 maja 2017|

Jak stać się bohaterem swoich czasów? – na podstawie filmu „Wszystko, co kocham” Jacka Borcucha Anna Równy I LO im. M. Kopernika w Radomiu Cele lekcji Podczas zajęć uczeń: ćwiczy

Wymyk (2011)

2017-05-29T23:13:54+02:00czwartek, 18 maja 2017|

Kiedy prawda o człowieku „Wymyka” się prostej ocenie. Refleksje po filmie Grega Zglinskiego Anna Ryłek II Liceum Ogólnokształcące w Łodzi Cele lekcji W czasie lekcji uczeń: poznaje i ocenia postawy

Pokaż więcej