Loading...
Edukacja Filmowa2024-04-02T10:53:33+02:00

Wortal edukatorów

i młodych kinomanów

Materiały edukacyjne

Cykle i publikacje

ABC filmu
Okiem operatora
Elementarz młodego kinomana
Filmowa mapa Polski
Filmowe fale historii
Film mojego życia
Marek Niedźwiecki prezentuje
Felietony Kingi Dyndowicz
Archiwum Borki / Radziejowice
Biblioteka kinomana
Łódź kadr po kadrze
Filmowe małe ojczyzny
Łódzki quest filmowy
Jak napisać scenariusz filmu?
Twórca od A do Z
Kino i filozofia
Analizy retro
Warszawskie fale historii
Warszawskie fale historii 2
125 lat kina

Najnowsze teksty w serwisie

kwiecień 2020

Warszawskie fale historii – Pieśniarz Warszawy (1934)

czwartek, 16 kwietnia 2020|

Warszawskie fale historii – Pieśniarz Warszawy (1934) Zapraszamy do zapoznania się z pierwszym pakietem materiałów pochodzących z publikacji pt. Warszawskie fale historii. Jest on poświęcony filmowi Pieśniarz Warszawy (1934) Michała Waszyńskiego, z Eugeniuszem Bodo w roli głównej. W skład pakietu wchodzi tekst filmoznawczy oraz dwa scenariusze zajęć.

Jak wykorzystać film w rozmowach z młodzieżą o przemocy i agresji. Refleksje praktyka

wtorek, 14 kwietnia 2020|

Jak wykorzystać film w rozmowach z młodzieżą o przemocy i agresji. Refleksje praktyka Joanna Zabłocka-Skorek Uwagi wprowadzające Teksty o charakterze audiowizualnym (w tym głównie dzieła filmowe) są pożądanym narzędziem w edukacji aksjologicznej młodego pokolenia, którą pojmuję jako wprowadzanie uczniów w świat wartości metodą partnerskiego

Kilka uwag o fenomenie kanonu kulturowego

wtorek, 7 kwietnia 2020|

Kilka uwag o fenomenie kanonu kulturowego Natasza Korczarowska-Różycka Uniwersytet Łódzki We wstępie do wydanego w 2016 roku tomu zbiorowego Literatura. Kanon. Gender redaktorki stawiają pytanie: „Czy istnieje jeden oficjalny kanon i kto decyduje o jego kształcie? Jeśli istnieje sprawca, czy sprawcy, tworzący kanon dominujący,

Jak zrozumieć gry wideo? Gracz krytyczny i metarozgrywka

piątek, 3 kwietnia 2020|

Jak zrozumieć gry wideo? Gracz krytyczny i metarozgrywka Dominika Staszenko-Chojnacka, Marcin M. Chojnacki Uniwersytet Łódzki, Grakademia Kim jest świadomy gracz? W trakcie edukacji szkolnej uczniowie zostają zaznajomieni z praktykami mającymi wyrobić w nich świadomy odbiór nie tylko utworów należących do kanonu lektur, ale również

marzec 2020

Pokaż więcej

Serwis współprowadzą

Partnerzy