Słoneczna aleja (1999)
"Był kiedyś kraj, w którym żyłem…" Jedna ulica, dwa światy w filmie "Słoneczna aleja" l. Hausmanna Justyna Całczyńska Liceum Ogólnokształcące im. I Dywizji Kościuszkowskiej w Piasecznie Cele lekcji Cel ogólny:
"Był kiedyś kraj, w którym żyłem…" Jedna ulica, dwa światy w filmie "Słoneczna aleja" l. Hausmanna Justyna Całczyńska Liceum Ogólnokształcące im. I Dywizji Kościuszkowskiej w Piasecznie Cele lekcji Cel ogólny:
Krudowie — przodkowie ludzi czy już ludzie? Artur Gryz Publiczne Gimnazjum nr 37 w Łodzi Cele lekcji Cele lekcji: zapoznanie ucznia z pojęciami: paleolit, neolit, kultura, gatunek, ewolucja, homonid, homo habilis,
The croods and the de velopeds or the things we used to do but we don’t anymore Artur Gryz Publiczne Gimnazjum nr 37 w Łodzi Cele lekcji Cele lekcji: kształtowanie
„Pół żartem, pół serio”: jak nas bawi Billy Wilder? Ewa Wyszyńska Cele lekcji Uczeń: rozpoznaje i definiuje różne aspekty komizmu w dziele filmowym zauważa konteksty kulturowe, które stają się źródłem sytuacji komediowych
Od charakterystyki indywidualnej do charakterystyki zbiorowej – „Mikołajek” Marzanna Kołodziej Cele lekcji Podczas zajęć uczeń: doskonali umiejętność analizy i interpretacji dzieła filmowego; uczy się charakteryzować postać indywidualnego i zbiorowego bohatera filmowego; utrwala
Percy Jackson: our guide to the world of mythology Artur Gryz Publiczne Gimnazjum nr 37 w Łodzi Cele lekcji Uczeń: doskonali umiejętności dokonywania opisu zewnętrznego postaci przypomina sobie i utrwala
„Być jak Charlie Chaplin”. School pictures (szkolne filmowanie) Aleksandra Bajger Nauczycielka języka polskiego. III LO im. M.Kopernika w Kaliszu. Cele lekcji W trakcie zajęć uczniowie: Poznają cechy dawnego niemego kina
Jak przeciwstawić się antysemityzmowi? – przemoc wobec żydów w XIX i XX wieku. Analiza wybranych tekstów kultury Tomasz Mularski Cele lekcji Podczas zajęć uczniowie: ćwiczą umiejętność porównywania dzieła literackiego i filmowego
„Piękna i Bestia” („Piękny i Bestia”?) Czasów stalinizmu, czyli „Rewers” Borysa Lankosza Aleksandra Bajger III LO im. M. Kopernika w Kaliszu Cele lekcji W trakcie zajęć uczniowie: zdobywają wiedzę o stalinizmie
„Postmodernizm spotkał stalinizm” [1], czyli „Rozkurczowe działanie” [2] „Rewersu” Borysa Lankosza Aleksandra Bajger III LO im. M. Kopernika w Kaliszu Cele lekcji W trakcie zajęć uczniowie: doskonalą umiejętność świadomego, krytycznego