Piraci z Karaibów (2003-2011)
Kto chciał być piratem i dlaczego? Artur Gryz Publiczne Gimnazjum nr 37 w Łodzi Cele lekcji Uczeń: poznaje podstawowe informacje dotyczące historii Europy Zachodniej w XVII wieku rozwija umiejętność odczytywania tabel,
Kto chciał być piratem i dlaczego? Artur Gryz Publiczne Gimnazjum nr 37 w Łodzi Cele lekcji Uczeń: poznaje podstawowe informacje dotyczące historii Europy Zachodniej w XVII wieku rozwija umiejętność odczytywania tabel,
„If i were a pirate”, ... – utrwalenie wiadomości o II trybie warunkowym Artur Gryz Publiczne Gimnazjum nr 37 w Łodzi Cele lekcji Uczeń: powtarza i utrwala zasady konstruowania zdań w II
Tragikomiczny świat „Rezerwatu” Łukasza Palkowskiego Jolanta Bielecka Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego Cele lekcji W trakcie zajęć uczeń: analizuje i interpretuje wybrane elementy filmu (bohaterowie i ich świat)
„Star Wars, an unknown episode" Artur Gryz Publiczne Gimnazjum nr 37 w Łodzi Cele lekcji Uczeń: powtarza i utrwala zasady tworzenia zdań twierdzących, przeczących i pytających w czasach past simple i past continuous doskonali
Społeczeństwo dawnych Słowian Alena Bazhko Cele lekcji Cel ogólny zapoznanie uczniów z realiami życia codziennego Słowian sprzed powstania państwa polskiego Cele szczegółowe Uczeń: wyjaśnia pojęcia „ród", „opole", „gród", „wiec", „kmieć", „książę"
Co może wydarzyć się „O północy w Paryżu”? Wymyślmy film, zanim go obejrzymy! Magdalena Rychlak XXIV Liceum Ogólnokształcące im. Jana Pawła II w Krakowie Cele lekcji Cele zajęć : zachęcenie
Шаг за шагом – повторительный урок . Животные Artur Gryz Publiczne Gimnazjum nr 37 w Łodzi Cele lekcji Uczeń: powtarza i utrwala nazwy zwierząt; powtarza i utrwala znajomość alfabetu rosyjskiego; utrwala zasady
Portret trzech pokoleń mężczyzn w filmie „Mój rower” w reż. Piotra Trzaskalskiego Dorota Gołębiowska Centralny Gabinet Edukacji Filmowej, Pałac Młodzieży im. J. Tuwima w Łodz Cele lekcji Uczeń: doskonali umiejętność
Sarmatyzm i obyczaje sarmackie. Zajęcia z wykorzystaniem filmu „Bitwa pod Wiedniem” Maciej Dowgiel Cele lekcji Uczeń: rozumie pojęcie sarmatyzm i umie wskazać jego charakterystyczne cechy definiuje i utrwala pojęcia:
„Wszystko po szkocku”. Historia, tradycja i legendy szkockie w filmie „Merida Waleczna” („Brave”) Anna Kołodziejczak Centralny Gabinet Edukacji Filmowej, Pałac Młodzieży im. J. Tuwima w Łodzi Cele lekcji Uczeń: poznaje