Good bye Lenin! (2003)
Co jest powodem nostalgii za komunizmem..., czyli o tym, jak Alex „uratował” NRD dla swojej matki. ("Good Bye Lenin!" w reż. W. Beckera) Dorota Gołębiowska Centralny Gabinet Edukacji Filmowej, Pałac Młodzieży
Co jest powodem nostalgii za komunizmem..., czyli o tym, jak Alex „uratował” NRD dla swojej matki. ("Good Bye Lenin!" w reż. W. Beckera) Dorota Gołębiowska Centralny Gabinet Edukacji Filmowej, Pałac Młodzieży
Dwie twarze Eleny. Próba charakterystyki życia w „Nowej Rosji” Na podstawie filmu "Elena" w reż. Andrieja Zwiagincewa Maciej Dowgiel Centralny Gabinet Edukacji Filmowej, Pałac Młodzieży im. J. Tuwima w Łodzi
"Był kiedyś kraj, w którym żyłem…" Jedna ulica, dwa światy w filmie "Słoneczna aleja" l. Hausmanna Justyna Całczyńska Liceum Ogólnokształcące im. I Dywizji Kościuszkowskiej w Piasecznie Cele lekcji Cel ogólny:
If she hadn’t stepped forward… – powtórzenie wiadomości o III trybie warunkowym z wykorzystaniem filmu „Igrzyska śmierci” Artur Gryz Publiczne Gimnazjum nr 37 w Łodzi Cele lekcji doskonalenie umiejętności tworzenia
Krudowie — przodkowie ludzi czy już ludzie? Artur Gryz Publiczne Gimnazjum nr 37 w Łodzi Cele lekcji Cele lekcji: zapoznanie ucznia z pojęciami: paleolit, neolit, kultura, gatunek, ewolucja, homonid, homo habilis,
The croods and the de velopeds or the things we used to do but we don’t anymore Artur Gryz Publiczne Gimnazjum nr 37 w Łodzi Cele lekcji Cele lekcji: kształtowanie
Wszyscy dla wszystkich Anna Kołodziejczak Centralny Gabinet Edukacji Filmowej, Pałac Młodzieży im. J. Tuwima w Łodzi Cele lekcji Cele: budowanie systemu wartości, w tym wychowywanie dzieci tak, żeby lepiej orientowały
O sztuce przyjaźni na podstawie filmu Wandy Jakubowskiej „Król Maciuś I”. Wywiad z panem Ludwikiem Haliczem, który grał rolę Felka Agnieszka Czachorowska Nauczycielka – wychowawczyni świetlicy szkoły podstawowej Cele lekcji
Piękni inaczej… oblicza niepełnosprawności w polskim obiektywie filmowym Na podstawie filmów: “Nienormalni”, „Zobacz we mnie człowieka” oraz „Cisza. Ciemność” Aldona Rumińska Gimnazjum integracyjne nr 49 w Krakowie Cele lekcji cel
„Przecież tak nie wolno, żeby tak każdy śpiewał jak chce…” [1], a my… śpiewamy, bo się buntujemy. Rzecz o nonkonformizmie młodzieży w czasach „inżynierii dusz”. Filmowe opowieści o poszukiwaniu wolności w muzyce i