Kino i filozofia
Eseje poświęcone relacjom kina i filozofii autorstwa
dra Tomasza Mazura
Niejednoznaczność bycia. Filozoficzna analiza filmu Nomadland Chloe Zhao
Niejednoznaczność bycia. Filozoficzna analiza filmu Nomadland Chloe Zhao Tomasz Mazur Nomadland (2020), reż. Chloe Zhao, materiały prasowe. Kino to w bardzo dużej mierze historie, różne historie. Kiedy oglądamy film,
Jaka jest wartość wartości? Analiza Na rauszu Thomasa Winterberga
Jaka jest wartość wartości? Analiza Na rauszu Thomasa Winterberga Tomasz Mazur Ktoś mnie niedawno poprosił, żebym zinterpretował jakiś film, który jest o wartościach. Chwilę się zastanawiałem, jaki film wybrać.
Nadczłowiek mocno rozproszony cz. 3. Poza konwencjami
Nadczłowiek mocno rozproszony cz. 3. Poza konwencjami. Wybrane motywy nietzscheańskie we współczesnej kinematografii Tomasz Mazur Już dwukrotnie podejmowałem próbę odnalezienia prawdziwie nietzscheańskiej w duchu reprezentacji ideału nadczłowieka we współczesnej
Nadczłowiek mocno rozproszony cz. 2. Złudzenie siły
Nadczłowiek mocno rozproszony cz. 2. Złudzenie siły. Wybrane motywy nietzscheańskie we współczesnej kinematografii Tomasz Mazur Filozofia Fryderyka Nietzschego wyrasta z poczucia kryzysu i upadku kultury, w efekcie czego zorientowana
Nadczłowiek mocno rozproszony cz. 1. Opowieść o linoskoczkach
Nadczłowiek mocno rozproszony cz. 1. Opowieść o linoskoczkach. Wybrane motywy nietzscheańskie we współczesnej kinematografii Tomasz Mazur Pierwsi anglojęzyczni tłumacze twórczości niemieckiego filozofa Fryderyka Nietzschego występujący w tej twórczości termin
Mizerny demon. Oswajanie zła we współczesnym kinie
Mizerny demon. Oswajanie zła we współczesnym kinie Tomasz Mazur Niemiecka filozofka żydowskiego pochodzenia Hanna Arendt, komentując przebieg procesu nazistowskiego zbrodniarza Adolfa Eichmanna, użyła określenia „banalność zła”. Termin ten na