Ściany (1987)
O magii filmu animowanego i jego dialogu z innymi dziedzinami sztuki w twórczości Piotra Dumały (na przykładzie filmu Ściany, 1987) Danuta Górecka Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego Adresat
O magii filmu animowanego i jego dialogu z innymi dziedzinami sztuki w twórczości Piotra Dumały (na przykładzie filmu Ściany, 1987) Danuta Górecka Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego Adresat
Sztuka spadania (2004) — Sztuka oglądania. Animacja Tomasza Bagińskiego jako płaszczyzna i punkt wyjścia do (twórczych) dociekań nad rolą gatunków telewizyjnych w odkrywaniu tekstu kultury i w kształtowaniu postaw (telewizyjnego) odbiorcy/widza
Hejt, hype i fejm — o nowych mediach w filmie Tomasza Bagińskiego Smok (2015) Tomasz Mularski Meridian International School w Warszawie Adresat zajęć: uczniowie szkoły gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej/ponadpodstawowej. Rodzaj zajęć:
Jakie są elementy ścieżki dźwiękowej filmu? — na przykładzie animacji Sekrety morza (2014) w reżyserii Tomma Moore’a. Inspiracja do twórczej zabawy dźwiękiem Agnieszka Czachorowska Nauczycielka wychowawczyni świetlicy, opiekun Tęczowego Klubu Filmowego
Wizyta (1974) Reż. Marcel Łoziński Anna Ryłek Docelowa grupa odbiorców (etap edukacji): uczniowie szkół ponadgimnazjalnych/ponadpodstawowych. Nazwy przedmiotów (zajęć), na których można wykorzystać film: godzina wychowawcza, język polski, zajęcia humanistyczne
Manipulowani i manipulujący. O sile oddziaływania telewizji na człowieka w świetle filmów Czeski sen (2004) w reż. Vita Klusáka i Filipa Remundy oraz Truman show (1998) w reż. Petera Weira Aleksandra
Trzy wcielenia arcy-Polaka Agnieszka Nowakowska II Liceum Ogólnokształcące im. Dąbrówki w Gnieźnie Adresat zajęć: uczniowie gimnazjum, uczniowie szkoły ponadgimnazjalnej/ponadpodstawowej (klasa 1). Rodzaj zajęć: język polski, koło filmowe. Cel ogólny zajęć: Przygotowanie uczniów do
Webdokument: na horyzoncie dokumentu filmowego Wiktor Figiel Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 5 we Wrocławiu Adresat zajęć: uczniowie szkół ponadgimnazjalnych. Rodzaj zajęć: etyka, wiedza o kulturze, język polski, koło/warsztaty filmoznawcze. Cel ogólny zajęć: Przygotowanie
O pożytkach z blogowania w filmie dokumentalnym Marii Zmarz-Koczanowicz Dziennik.pl (2004) Jolanta Manthey I LO im. M. Kopernika w Gdańsku Adresat zajęć: uczniowie szkoły ponadgimnazjalnej. Rodzaj zajęć: język polski, zajęcia
Dokumentalista i jego bohater w obliczu alkoholizmu na podstawie filmu Szczur w koronie (2005) Jacka Bławuta Justyna Całczyńska IV Liceum Ogólnokształcące im. I Dywizji Kościuszkowskiej w Piasecznie Adresat zajęć: :