Wortal edukatorów

i młodych kinomanów
Cykle i publikacje




















Najnowsze teksty w serwisie
marzec 2020
Hinokio (2005)
Jak dbać o relacje w świecie nowych technologii? Joanna Zabłocka-Skorek Adresat zajęć: uczniowie klas 4–6 szkoły podstawowej. Rodzaj zajęć: godzina wychowawcza. Cel ogólny zajęć: Przygotowanie uczniów do refleksyjnego odbioru tekstów audiowizualnych oraz wyrabianie u nich nawyku autorefleksji. Cele szczegółowe: Uczeń: dowiaduje się, jak powstają i na
Prawda (2019)
Prawda (2019) Reż. Hirokazu Koreeda Data premiery: 6 marca 2020 Grzegorz Nadgrodkiewicz Hirokazu Koreeda, nominowany do Oscara za Złodziejaszki, trzyma się w swym najnowszym filmie sprawdzonego schematu nieprzeszarżowanej, kameralnej produkcji, w której eksploracji poddawane są skomplikowane i czasem zaskakujące więzi rodzinne. Jeśli zawężająco-wykluczające
Sala samobójców. Hejter (2020)
Sala samobójców. Hejter (2020) Reż. Jan Komasa Data premiery: 6 marca 2020 Wojciech Świdziński W ciemnym zwierciadle najnowszego filmu Jana Komasy przegląda się spory wycinek współczesnej Polski. Dwie barykady politycznego sporu, rozgrzana od emocji przestrzeń ulicy i podbijające stolicę silent disco, sztab wyborczy
Audiodeskrypcja — drzwi do kultury
Audiodeskrypcja — drzwi do kultury Izabela Galicka filolog polski i kulturoznawca, pracownik Fundacji Polskich Niewidomych i Słabowidzących „Trakt” Audiodeskrypcja jest w naszym kraju zjawiskiem stosunkowo nowym. Jej istnienie to właściwie czas niewiele dłuższy niż ostatnia dekada. Sam wyraz pochodzi od dwóch słów łacińskich: „audio,
Nędznicy (2019)
Nędznicy (2019) Reż. Ladj Ly Data premiery: 28 lutego 2020 Kamila Żyto W Europie, czego dowodem doniesienia z właśnie zakończonego festiwalu w Berlinie, gdzie triumfował film irańskiego dysydenta Mohammada Rasoulofa pod tytułem There Is No Evil (Sheytan vojud nadarad, 2020), popularnością wciąż cieszy
luty 2020
Dokument kreacyjny – gatunek paradoksalny
Dokument kreacyjny – gatunek paradoksalny Stefan Czyżewski Ryzykowna może wydawać się teza, że tradycyjny podział na film dokumentalny i fabularny, podział będący kontynuacją lumierowskiej wiary w rzeczywistość i meliesowskiej wiary w prawdę fikcjonalnego obrazu, w ponad stuletniej już historii kinematografii istnieje tylko jako teoretyczny zabieg.[1] Jednocześnie jednak dość
Partnerzy





