Trójka do wzięcia (2006)
Droga do dorosłości w filmie Bartka Konopki Trójka do wzięcia (2006) Emilia Drozd Adresat zajęć: uczniowie gimnazjum oraz starszych klas szkoły podstawowej. Rodzaj zajęć: język polski, edukacja filmowa. Cele lekcji:
Droga do dorosłości w filmie Bartka Konopki Trójka do wzięcia (2006) Emilia Drozd Adresat zajęć: uczniowie gimnazjum oraz starszych klas szkoły podstawowej. Rodzaj zajęć: język polski, edukacja filmowa. Cele lekcji:
Mityczny obraz świata w filmie Kamila Polaka "Świteź" Jolanta Wróblewska Liceum Ogólnokształcące nr I we Wrocławiu Cele lekcji Cel ogólny zajęć: Przybliżenie uczniom pojęcia mitu, zwłaszcza mitu kresowego, mityzacji i
Rozważania o kondycji człowieka w literaturze i filmie Jolanta Manthey I LO im. Mikołaja Kopernika w Gdańsku Cele lekcji Cel ogólny zajęć: Porównywanie funkcjonowania podobnych motywów, toposów w różnych tekstach kultury
Czy dobro, piękno i prawda to już tylko „papierowe” wartości? – refleksje zainspirowane filmem Balbiny Bruszewskiej Dorota Gołębiowska Centralny Gabinet Edukacji Filmowej, Pałac Młodzieży im. J. Tuwima w Łodzi Cele
Co (i kto) się kryje pod ubraniem? "Ubierz mnie" Małgorzaty Goliszewskiej jako wstęp do rozważań nad praktyką ubierania, tworzenia znaczeń i budowania tożsamości Wiktor Figiel V Liceum Ogólnokształcące im. B. Jasińskiego
Jak oswajać rzeczywistość, czyli o karykaturalnym wydaniu kroniki filmowej na podstawie „Polskiej kroniki non-camerowej” J. Antonisza Piotr Kopka Cele lekcji Po zajęciach uczeń: potrafi objaśnić konwencję kroniki filmowej potrafi omówić
Georges Melies – alchemik światła czy ...? Lub Georges Melies – alchemik światła i ...? Tomasz Mularski Cele lekcji ogólne: rozbudzanie zainteresowania historią kina praca z dziełem filmowym szczegółowe: uczeń
Czy szybciej oznacza lepiej? „Wyścig” Marka Serafińskiego – bardzo krótki komentarz transformacji ustrojowej Karolina Prusiecka Cele lekcji Cel ogólny ćwiczenie analizy i syntezy faktów oraz interpretacji i oceny zjawisk Cele szczegółowe Uczeń:
Piotr Karwas, „Maski" (1998) Karolina Prusiecka LO im. B. Śniadeckich w Zgorzelcu Przebieg lekcji O filmie: Film to nie tylko treść – historia, o której opowiada – ale również forma.
W świecie ludzkich ambicji i namiętności – „Fotel” Daniela Szczechury Karolina Prusiecka LO im. Braci Śniadeckich w Zgorzelcu Cele lekcji Uczeń: analizuje i interpretuje film określa cechy poetyki filmu animowanego Daniela