Pan Tadeusz (1999)
„So war es früher…” tak było kiedyś… obraz życia szlachty polskiej ukazany przez A. Wajdę w adaptacji filmowej epopei A. Mickiewicza „Pan Tadeusz” (cz. I) Dagmara Nowakowska XXXI Liceum Ogólnokształcące w
„So war es früher…” tak było kiedyś… obraz życia szlachty polskiej ukazany przez A. Wajdę w adaptacji filmowej epopei A. Mickiewicza „Pan Tadeusz” (cz. I) Dagmara Nowakowska XXXI Liceum Ogólnokształcące w
„Obława” w reż. Marcina Krzyształowicza (2012) – filmowa opowieść o niebohaterskich czynach bohaterów Anna Równy nauczyciel języka polskiego i WOK w I LO im. M. Kopernika w Radomiu, edukator filmowy
Czy film „Sztuczki” Andrzeja Jakimowskiego jest współczesną baśnią? Danuta Górecka Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego Cele lekcji Podczas zajęć uczniowie: odnajdują przesłanie filmu analizują zachowania i postawy bohaterów omawiają
Magiczna siła przyjaźni i natury w filmie Agnieszki Holland „Tajemniczy ogród” Jolanta Bielecka ŁCDNiKP Cele lekcji Cel ogólny: kształcenie umiejętności odbioru dzieła filmowego Cele szczegółowe Uczeń: rozumie znaczenie terminów: adaptacja
Portret trzech pokoleń mężczyzn w filmie „Mój rower” w reż. Piotra Trzaskalskiego Dorota Gołębiowska Centralny Gabinet Edukacji Filmowej, Pałac Młodzieży im. J. Tuwima w Łodz Cele lekcji Uczeń: doskonali umiejętność
O zapachu tataraku i aromacie śmierci w filmie Andrzeja Wajdy „Tatarak” Mariusz Widawski Publiczne Gimnazjum nr 1 w Woli Rzędzińskiej Cele lekcji Uczeń: wykorzystuje różne teksty kultury (w tym film)
Historia opowiadana (światło)cieniem: W ciemności (2011) Agnieszki Holland a spór o nieprzedstawialność shoah Justyna Budzik Adresaci zajęć: Uczniowie szkoły ponadpodstawowej Rodzaj zajęć: język polski, wiedza o kulturze Cele lekcji: wprowadzenie
Jaka jest zawartość człowieka w gangsterze i gangstera w człowieku? Czy film „Tsotsi” Gavina Hooda jest odpowiedzią na to pytanie? Anna Ryłek II Liceum Ogólnokształcące im. Gabriela Narutowicza w Łodzi
Wenecja w piwnicy, czyli jak marzenia zderzają się z rzeczywistością w filmie „Wenecja” Jana Jakuba Kolskiego Mariusz Widawski Publiczne Gimnazjum w Woli Rzędzińskiej Cele lekcji W trakcie zajęć uczeń: interpretuje
„Tego miejsca tutaj nie ma...” – wątpliwości człowieka ery postmodernizmu w filmie Xawerego Żuławskiego „Wojna Polsko-Ruska” Tomasz Mularski Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 7 w Radomiu Cele lekcji Podczas zajęć uczniowie: