Cinema Paradiso (1988)
„Cinema Paradiso” - miejsce magiczne, centrum świata, raj… już utracony Anna Ryłek II Liceum Ogólnokształcące w Łodzi Cele lekcji Uczeń: poznaje film Giuseppe Tornatore pt.: "Cinema Paradiso" nazywa wrażenia i odczucia
„Cinema Paradiso” - miejsce magiczne, centrum świata, raj… już utracony Anna Ryłek II Liceum Ogólnokształcące w Łodzi Cele lekcji Uczeń: poznaje film Giuseppe Tornatore pt.: "Cinema Paradiso" nazywa wrażenia i odczucia
Czy jestem samotny/samotna w tłumie? (w świetle filmu „Przytul mnie” w reż. K. Munka) Magdalena Brzozowicz Psycholog, polonistka, Publiczne Gimnazjum nr 21 w Łodzi Cele lekcji Uczeń: wykorzystuje różne teksty
Smog over wonderland Artur Gryz Publiczne Gimnazjum nr 37 w Łodzi Cele lekcji Uczeń: poszerza świadomość procesów zachodzących w obszarze języka powtarza i utrwala wiedzę o roli i zależności poszczególnych słów w zdaniu jest zachęcany
,,Billy Elliot” jako film o… Marzanna Kołodziej Cele lekcji Podczas zajęć uczeń: doskonali umiejętność analizy i interpretacji dzieła filmowego doskonali umiejętność spoglądania na problem z wielu różnych punktów widzenia rozwiązuje problem w twórczy
„Prosta historia o miłości” Arkadiusza Jakubika – jako zabawa z filmem Elżbieta Piotrowicz ZSO nr 3 Gliwice, II LO i Gimnazjum nr 17 Cele lekcji Cele lekcji: doskonalenie umiejętności świadomego
Poroniona generacja wciąż walczy na barykadach… Karolina Legucka Gimnazjum nr 7 „Przy Łazienkach Królewskich” w Warszawie Cele lekcji Cel ogólny uczniowie potrafią scharakteryzować, na czym polegały przemiany społeczne, ekonomiczne i ustrojowe
Georges Melies – alchemik światła czy ...? Lub Georges Melies – alchemik światła i ...? Tomasz Mularski Cele lekcji ogólne: rozbudzanie zainteresowania historią kina praca z dziełem filmowym szczegółowe: uczeń
Czy Agnieszce Holland udało się stworzyć film opowiadający „O prawdziwym życiu i prawdziwych ludziach”? [1] Danuta Górecka Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego Cele lekcji Podczas zajęć uczeń: analizuje
Piraci, bukanierzy, czy korsarze z Karaibów? Artur Gryz Publiczne Gimnazjum nr 37 w Łodzi Cele lekcji Uczeń: poznaje znaczenie terminów: pirat, bukanier, korsarz, kaper, filibustier doskonali umiejętność pracy z tekstem źródłowym
Piraci z Karaibów – fantastyka, prawda i fikcja Ewa Kanownik Centralny Gabinet Edukacji Filmowej, Pałac Młodzieży w Łodzi Cele lekcji Uczeń: poznaje znaczenie terminów: fakt historyczny, fikcja, fantastyka doskonali umiejętność