Obywatel Kane (1941)
„Obywatel Kane”: dlaczego film sprzed 70 lat wciąż fascynuje? Ewa Wyszyńska Cele lekcji: Po lekcji uczeń powinien: rozumieć, na czym polega istota opowieści; dostrzegać, że media mogą kreować rzeczywistość; rozumieć
„Obywatel Kane”: dlaczego film sprzed 70 lat wciąż fascynuje? Ewa Wyszyńska Cele lekcji: Po lekcji uczeń powinien: rozumieć, na czym polega istota opowieści; dostrzegać, że media mogą kreować rzeczywistość; rozumieć
Czy jestem samotny/samotna w tłumie? (w świetle filmu „Przytul mnie” w reż. K. Munka) Magdalena Brzozowicz Psycholog, polonistka, Publiczne Gimnazjum nr 21 w Łodzi Cele lekcji Uczeń: wykorzystuje różne teksty
Smog over wonderland Artur Gryz Publiczne Gimnazjum nr 37 w Łodzi Cele lekcji Uczeń: poszerza świadomość procesów zachodzących w obszarze języka powtarza i utrwala wiedzę o roli i zależności poszczególnych słów w zdaniu jest zachęcany
„Być jak Charlie Chaplin”. School pictures (szkolne filmowanie) Aleksandra Bajger Nauczycielka języka polskiego. III LO im. M.Kopernika w Kaliszu. Cele lekcji W trakcie zajęć uczniowie: Poznają cechy dawnego niemego kina
,,Billy Elliot” jako film o… Marzanna Kołodziej Cele lekcji Podczas zajęć uczeń: doskonali umiejętność analizy i interpretacji dzieła filmowego doskonali umiejętność spoglądania na problem z wielu różnych punktów widzenia rozwiązuje problem w twórczy
„Casablanca”. Przede wszystkim opowieść. O wojnie, miłości i tęsknocie za bohaterem Ewa Wyszyńska Cele lekcji Po lekcji uczeń powinien: rozumieć na czym polega istota opowieści dostrzegać postawy reprezentowane przez filmowych
Jak przeciwstawić się antysemityzmowi? – przemoc wobec żydów w XIX i XX wieku. Analiza wybranych tekstów kultury Tomasz Mularski Cele lekcji Podczas zajęć uczniowie: ćwiczą umiejętność porównywania dzieła literackiego i filmowego
„Prosta historia o miłości” Arkadiusza Jakubika – jako zabawa z filmem Elżbieta Piotrowicz ZSO nr 3 Gliwice, II LO i Gimnazjum nr 17 Cele lekcji Cele lekcji: doskonalenie umiejętności świadomego
Dlaczego zupa grzybowa najlepiej smakuje w święta? Czyli „Renifer Niko ratuje brata” Anna Kołodziejczak Centralny Gabinet Edukacji Filmowej, Pałac Młodzieży im. J. Tuwima w Łodzi Cele lekcji Uczeń: poznaje elementy
„Pręgi” Magdaleny Piekorz – film o destrukcyjnych relacjach międzyludzkich czy o zbawczej sile miłości? Danuta Górecka Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego Cele lekcji Podczas zajęć uczeń: doskonali umiejętność