Rewers (2009)
„Postmodernizm spotkał stalinizm” [1], czyli „Rozkurczowe działanie” [2] „Rewersu” Borysa Lankosza Aleksandra Bajger III LO im. M. Kopernika w Kaliszu Cele lekcji W trakcie zajęć uczniowie: doskonalą umiejętność świadomego, krytycznego
„Postmodernizm spotkał stalinizm” [1], czyli „Rozkurczowe działanie” [2] „Rewersu” Borysa Lankosza Aleksandra Bajger III LO im. M. Kopernika w Kaliszu Cele lekcji W trakcie zajęć uczniowie: doskonalą umiejętność świadomego, krytycznego
Tragikomiczny świat „Rezerwatu” Łukasza Palkowskiego Jolanta Bielecka Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego Cele lekcji W trakcie zajęć uczeń: analizuje i interpretuje wybrane elementy filmu (bohaterowie i ich świat)
„Róża” Wojciecha Smarzowskiego filmowym dyskursem o wartościach Arkadiusz Walczak Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń Cele lekcji W trakcie zajęć uczeń: analizuje i interpretuje dzieło filmowe w kontekście historyczno-społecznym charakteryzuje sytuację ludności
Kochankowie w objęciach polityki. Co film „Różyczka” Jana Kidawy - błońskiego mówi o wpływie systemu na życie prywatne obywateli? Anna Ryłek II Liceum Ogólnokształcące w Łodzi Cele lekcji W trakcie
„Rozmowy w sieci… o odpowiedzialności”. Scenariusz zajęć dotyczących filmu „Sala samobójców” Jana Komasy Joanna Zabłocka-Skorek Doktorantka Instytutu Sztuki Filmowej Uniwersytetu Jagiellońskiego Cele lekcji W trakcie zajęć uczeń: w sposób swobodny
„Parę osób mały czas” Andrzeja Barańskiego – film o poezji, poecie i niezwykłej przyjaźni [1] Danuta Górecka Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego Cele lekcji Podczas zajęć uczniowie: analizują
„Dwoje do poprawki” („Hope springs”) w reż. Davida Frankela, jako przyczynek do dyskusji o związkach małżeńskich Anna Kołodziejczak Centralny Gabinet Edukacji Filmowej, Pałac Młodzieży im. J. Tuwima w Łodzi Cele
„So war es früher…” tak było kiedyś… obraz życia szlachty polskiej ukazany przez A. Wajdę w adaptacji filmowej epopei A. Mickiewicza „Pan Tadeusz” (cz. II) Dagmara Nowakowska XXXI Liceum Ogólnokształcące w
„So war es früher…” tak było kiedyś… obraz życia szlachty polskiej ukazany przez A. Wajdę w adaptacji filmowej epopei A. Mickiewicza „Pan Tadeusz” (cz. I) Dagmara Nowakowska XXXI Liceum Ogólnokształcące w
„Obława” w reż. Marcina Krzyształowicza (2012) – filmowa opowieść o niebohaterskich czynach bohaterów Anna Równy nauczyciel języka polskiego i WOK w I LO im. M. Kopernika w Radomiu, edukator filmowy