Hardkor disko (2014)

2017-05-29T19:53:24+02:00piątek, 19 maja 2017|

„Godzina, kiedy powiecie: nic nie musimy!” — „Hardkor disko” w kontekście krytyki i poszukiwania wartości w „Tako rzecze zaratustra” Fryderyka Nietzschego Wiktor Figiel Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 5 we Wrocławiu

Bogowie (2014)

2017-05-29T19:52:15+02:00piątek, 19 maja 2017|

„Bogowie” Łukasza Palkowskiego w różnych kontekstach interpretacyjnych Elżbieta Piotrowicz ZSO nr 3 w Gliwicach: II LO i Gimnazjum nr 17 Cele lekcji Cel ogólny zajęć: Doskonalenie świadomego odbioru dzieła filmowego

Mama (2014)

2017-05-29T20:27:25+02:00piątek, 19 maja 2017|

„Kutafon i książę” oraz jego mamuśka. Obraz relacji rodzinnych w filmie Xaviera Dolana „Mommy” Aleksandra Bajger III Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Kaliszu Cele lekcji Cele ogólny zajęć: Uświadomienie

Ziarno prawdy (2015)

2017-05-29T20:28:45+02:00piątek, 19 maja 2017|

„Zło bierze się z gadania” [1], czyli „Ziarno prawdy” Zygmunta Miłoszewskiego I Borysa Lankosza Anna Kołodziejczak Centralny Gabinet Edukacji Filmowej, Pałac Młodzieży im. J. Tuwima w Łodzi Cele lekcji Cel

Lalka (1968 i 1977)

2021-01-25T12:25:37+01:00piątek, 19 maja 2017|

Filmowe wizje „Lalki” Bolesława Prusa — według Wojciecha Jerzego Hasa i Ryszarda Bera Elżbieta Piotrowicz ZSO nr 3 w Gliwicach: II LO i Gimnazjum nr 17 Cele lekcji Cel ogólny

Ostatni dzwonek (1989)

2017-05-29T22:25:50+02:00piątek, 19 maja 2017|

„Już tam w szkole zrobią z ciebie ucznia” [1]. Obraz szkoły w powieści „Ferdydurke” i w filmie „Ostatni dzwonek” Agnieszka Kania XXVIII Liceum Ogólnokształcące im. Wojciecha Bednarskiego w Krakowie Cele

O zabawkach dla dzieci (1999)

2017-05-29T21:33:15+02:00piątek, 19 maja 2017|

Scenariusz — pierwsze narodziny filmu* Rozważania z wykorzystaniem „Opowiadania o zabawkach dla dzieci” l. Kołakowskiego oraz filmu animowanego „O zabawkach dla dzieci” w reż. H. Neumanna Dorota Gołębiowska Centralny Gabinet Edukacji

Okruchy dnia (1993)

2017-05-29T21:32:49+02:00piątek, 19 maja 2017|

Dramat niespełnienia w filmie „Okruchy dnia” Jamesa Ivory’ego Danuta Górecka Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego Cele lekcji Cel ogólny zajęć: • Przygotowanie uczniów do analizy i odbioru tekstów

Ryś (1981)

2017-05-29T20:36:50+02:00piątek, 19 maja 2017|

„Adaptacja jest w dziedzinie kinematografii techniką kompozycyjną nieznającą ograniczeń i sięgającą we wszystkie możliwe regiony” [1] Anna Kołodziejczak Centralny Gabinet Edukacji Filmowej w Łodzi, Pałac Młodzieży im. J. Tuwima w Łodzi

Żurek

2017-05-29T21:34:44+02:00piątek, 19 maja 2017|

Dylematy nastoletnich matek — „Żurek” Ryszarda Brylskiego i„Bejbi Blues" Katarzyny Rosłaniec Anna Równy Narodowy Instytut Audiowizualny Cele lekcji Cel ogólny: Pogłębianie wiedzy związanej z funkcjami rodziny, miłością, przyjażnią, pełnieniem ról małżeńskich

Pokaż więcej