Hardkor disko (2014)
„Godzina, kiedy powiecie: nic nie musimy!” — „Hardkor disko” w kontekście krytyki i poszukiwania wartości w „Tako rzecze zaratustra” Fryderyka Nietzschego Wiktor Figiel Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 5 we Wrocławiu
„Godzina, kiedy powiecie: nic nie musimy!” — „Hardkor disko” w kontekście krytyki i poszukiwania wartości w „Tako rzecze zaratustra” Fryderyka Nietzschego Wiktor Figiel Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 5 we Wrocławiu
„Bogowie” Łukasza Palkowskiego w różnych kontekstach interpretacyjnych Elżbieta Piotrowicz ZSO nr 3 w Gliwicach: II LO i Gimnazjum nr 17 Cele lekcji Cel ogólny zajęć: Doskonalenie świadomego odbioru dzieła filmowego
„Kutafon i książę” oraz jego mamuśka. Obraz relacji rodzinnych w filmie Xaviera Dolana „Mommy” Aleksandra Bajger III Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Kaliszu Cele lekcji Cele ogólny zajęć: Uświadomienie
„Zło bierze się z gadania” [1], czyli „Ziarno prawdy” Zygmunta Miłoszewskiego I Borysa Lankosza Anna Kołodziejczak Centralny Gabinet Edukacji Filmowej, Pałac Młodzieży im. J. Tuwima w Łodzi Cele lekcji Cel
Filmowe wizje „Lalki” Bolesława Prusa — według Wojciecha Jerzego Hasa i Ryszarda Bera Elżbieta Piotrowicz ZSO nr 3 w Gliwicach: II LO i Gimnazjum nr 17 Cele lekcji Cel ogólny
„Już tam w szkole zrobią z ciebie ucznia” [1]. Obraz szkoły w powieści „Ferdydurke” i w filmie „Ostatni dzwonek” Agnieszka Kania XXVIII Liceum Ogólnokształcące im. Wojciecha Bednarskiego w Krakowie Cele
Scenariusz — pierwsze narodziny filmu* Rozważania z wykorzystaniem „Opowiadania o zabawkach dla dzieci” l. Kołakowskiego oraz filmu animowanego „O zabawkach dla dzieci” w reż. H. Neumanna Dorota Gołębiowska Centralny Gabinet Edukacji
Dramat niespełnienia w filmie „Okruchy dnia” Jamesa Ivory’ego Danuta Górecka Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego Cele lekcji Cel ogólny zajęć: • Przygotowanie uczniów do analizy i odbioru tekstów
„Adaptacja jest w dziedzinie kinematografii techniką kompozycyjną nieznającą ograniczeń i sięgającą we wszystkie możliwe regiony” [1] Anna Kołodziejczak Centralny Gabinet Edukacji Filmowej w Łodzi, Pałac Młodzieży im. J. Tuwima w Łodzi
Dylematy nastoletnich matek — „Żurek” Ryszarda Brylskiego i„Bejbi Blues" Katarzyny Rosłaniec Anna Równy Narodowy Instytut Audiowizualny Cele lekcji Cel ogólny: Pogłębianie wiedzy związanej z funkcjami rodziny, miłością, przyjażnią, pełnieniem ról małżeńskich