Generał Nil (2009)

2017-05-29T23:24:41+02:00środa, 17 maja 2017|

O środkach filmowego wyrazu – w kontekście fragmentów filmu „Generał Nil” Elżbieta Piotrowicz ZSO nr 3 Gliwice – II LO i Gimnazjum nr 17 Cele lekcji doskonalenie umiejętności świadomego i krytycznego

Free Rainer (2007)

2017-05-29T23:25:25+02:00środa, 17 maja 2017|

Telewizja – oknem na świat? Joanna Zabłocka-Skorek Cele lekcji W trakcie zajęć uczeń: Poszerza swoją wiedzę na temat gatunków telewizyjnych Dokonuje analizy komparatystycznej wybranych gatunków filmowych oraz programów telewizyjnych poznaje

Fotel (1963)

2017-05-29T23:25:44+02:00środa, 17 maja 2017|

W świecie ludzkich ambicji i namiętności – „Fotel” Daniela Szczechury Karolina Prusiecka LO im. Braci Śniadeckich w Zgorzelcu Cele lekcji Uczeń: analizuje i interpretuje film określa cechy poetyki filmu animowanego Daniela

Erratum (2010)

2017-05-29T23:26:13+02:00środa, 17 maja 2017|

W poszukiwaniu straconego realizmu filmowego. „Erratum” Marka Lechkiego Anna Kołodziejczak Centralny Gabinet Edukacji Filmowej Cele lekcji wprowadzenie pojęć: realizm, realizm poetycki, socrealizm, neorealizm, polska szkoła filmowa oraz film dokumentalny, paradokument,

Drzewo wiadomości (2008)

2017-05-29T23:26:51+02:00środa, 17 maja 2017|

Od religijnego przekazu do humorystycznego wydarzenia. Egzystencjalna refleksja, ironiczny żart, prowokacja…? Jaką funkcję pełni topos raju i zakazanego owocu w księdze rodzaju i filmie Oskara Dawickiego „Drzewo wiadomości”? Monika Kamont

Dom zły (2009)

2017-05-29T23:27:17+02:00środa, 17 maja 2017|

Nie tylko Bareja – obraz PRL-u w filmie „Dom zły” Wojciecha Smarzowskiego Jolanta Manthey Cele lekcji W czasie zajęć uczeń: doskonali umiejętność analizy i interpretacji dzieła filmowego ćwiczy umiejętność współpracy prezentuje swoje

Chrzest (2010)

2017-05-29T23:27:36+02:00środa, 17 maja 2017|

Sposób wykorzystania symboli i motywów religijnych w filmie „Chrzest” Marcina Wrony Anna Ryłek II Liceum Ogólnokształcące w Łodzi Cele lekcji Podczas zajęć uczeń: określa problematykę filmu opowiada główne jego wątki

Joanna (2013)

2017-05-29T19:44:26+02:00środa, 17 maja 2017|

„Tak blisko a tak daleko” – o problemach współczesności w filmie Anety Kopacz „Joanna” Paulina Nowak-Drapińska Gimnazjum nr 113 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Zawiszaków Proporca „Victoria” w Warszawie Cele lekcji

Joanna (2013)

2017-05-29T19:44:47+02:00środa, 17 maja 2017|

Realizacja horacjańskiego motywu „Non omnis moriar” W filmie dokumentalnym „Joanna” w reż. Anety Kopacz Anna Równy Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Cele lekcji Cel ogólny zajęć: Uczeń doskonali umiejętność analizy

Disco Polo (2015)

2017-05-29T19:43:09+02:00środa, 17 maja 2017|

„Nagle wszystko stało się możliwe…” American Dream w Polsce lat 90. — rozmowa o filmie „Disco Polo” w reż. Macieja Bochniaka Dorota Gołębiowska Centralny Gabinet Edukacji Filmowej, Pałac Młodzieży im. J.

Pokaż więcej