Jak zostać królem (2010)
„Jąkający się mają więcej czasu na zastanowienie się, co chcą powiedzieć”… jak zostać Królem i przestać się jąkać…[1] Mariusz Widawski gimnazjum, szkoła ponadgimnazjalna Cele lekcji W trakcie zajęć uczeń: interpretuje dzieło
„Jąkający się mają więcej czasu na zastanowienie się, co chcą powiedzieć”… jak zostać Królem i przestać się jąkać…[1] Mariusz Widawski gimnazjum, szkoła ponadgimnazjalna Cele lekcji W trakcie zajęć uczeń: interpretuje dzieło
Obraz kamerą malowany – „Młyn i krzyż” Lecha Majewskiego Justyna Całczyńska Liceum Ogólnokształcące im. I Dywizji Kościuszkowskiej w Piasecznie Cele lekcji W czasie zajęć uczeń: doskonali umiejętności analizy i interpretacji dzieła
„Świat według Bruegla” Justyna Całczyńska Liceum Ogólnokształcące im. I Dywizji Kościuszkowskiej w Piasecznie Cele lekcji W czasie zajęć uczeń: doskonali umiejętności analizy i interpretacji dzieła malarskiego zdobywa wiedzę o życiu i twórczości Bruegla
Sztuka uczłowieczania w zdehumanizowanym świecie. Analiza roli muzyki w filmie Romana Polańskiego pt. „Pianista” Izabela Bucka Cele lekcji Uczeń poznaje twórczość polskiego reżysera R. Polańskiego poznaje losy narodu żydowskiego i
„Obywatel Kane”: dlaczego film sprzed 70 lat wciąż fascynuje? Ewa Wyszyńska Cele lekcji: Po lekcji uczeń powinien: rozumieć, na czym polega istota opowieści; dostrzegać, że media mogą kreować rzeczywistość; rozumieć
„Być jak Charlie Chaplin”. School pictures (szkolne filmowanie) Aleksandra Bajger Nauczycielka języka polskiego. III LO im. M.Kopernika w Kaliszu. Cele lekcji W trakcie zajęć uczniowie: Poznają cechy dawnego niemego kina
,,Billy Elliot” jako film o… Marzanna Kołodziej Cele lekcji Podczas zajęć uczeń: doskonali umiejętność analizy i interpretacji dzieła filmowego doskonali umiejętność spoglądania na problem z wielu różnych punktów widzenia rozwiązuje problem w twórczy
„Casablanca”. Przede wszystkim opowieść. O wojnie, miłości i tęsknocie za bohaterem Ewa Wyszyńska Cele lekcji Po lekcji uczeń powinien: rozumieć na czym polega istota opowieści dostrzegać postawy reprezentowane przez filmowych
Jak przeciwstawić się antysemityzmowi? – przemoc wobec żydów w XIX i XX wieku. Analiza wybranych tekstów kultury Tomasz Mularski Cele lekcji Podczas zajęć uczniowie: ćwiczą umiejętność porównywania dzieła literackiego i filmowego
„Prosta historia o miłości” Arkadiusza Jakubika – jako zabawa z filmem Elżbieta Piotrowicz ZSO nr 3 Gliwice, II LO i Gimnazjum nr 17 Cele lekcji Cele lekcji: doskonalenie umiejętności świadomego