Dekalog I (1988)

2021-12-06T12:58:51+01:00czwartek, 18 maja 2017|

„Jak poznać to, co jest za słowami głęboko ukryte...” – odczytywanie symboliki filmu "Dekalog I" Krzysztofa Kieślowskiego Ewa Klonowska Zespół Szkół nr 5 w Rybniku, Młodzieżowy Dom Kultury w Rybniku

Popiół i diament (A. Wajda), Wesele (A. Wajda), Wesele (W. Smarzowski), Salto (T. Konwicki), Świat według Kiepskich” (O. Khamidov)

2017-05-29T21:52:32+02:00czwartek, 18 maja 2017|

Intertekstualny świat filmowych cytatów z twórczości Andrzeja Wajdy. Od szkoły polskiej do telewizyjnego sitcomu Maciej Dowgiel Centralny Gabinet Edukacji Filmowej, Pałac Młodzieży im. J. Tuwima w Łodzi Cele lekcji cel

Wino truskawkowe (2007)

2017-05-29T21:55:01+02:00czwartek, 18 maja 2017|

Wino truskawkowe Dariusza Jabłońskiego – opowieść o życiu, miłości i śmierci Jolanta Bielecka Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego Cele lekcji cel ogólny przygotowanie uczniów do refleksyjnego odbioru dzieła

Gośka gola! (2007)

2017-05-29T21:56:10+02:00czwartek, 18 maja 2017|

Film dokumentalny, czyli prawda o człowieku Jarosław Basaj Zespół Szkół Budowlanych im. Kazimierza Wielkiego w Radomiu Cele lekcji Cel ogólny zapoznanie uczniów z cechami filmu dokumentalnego i przygotowanie do świadomego, krytycznego odbioru tekstów

Rok diabła (2002)

2017-05-29T21:56:44+02:00czwartek, 18 maja 2017|

O spotkaniu "Diabolus in musica" z "Angelus in musica". Czyli filmowy kolaż o Jaromirze Nohavicy (i nie tylko) w Mockumencie Petra Zelenki "Rok diabła" [1] Mariusz Widawski Publiczne Gimnazjum nr 1

Rysa (2008)

2017-05-29T22:01:14+02:00czwartek, 18 maja 2017|

Obraz relacji międzyludzkich w "Rysie" M. Rosy Elżbieta Piotrowicz II LO i Gimnazjum nr 17 w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 3 w Gliwicach Cele lekcji uczniowie: doskonalą umiejętność świadomego i krytycznego

Czeski sen (2004)

2017-05-29T22:02:09+02:00czwartek, 18 maja 2017|

Po transformacji – czy wszyscy śnimy "Czeski sen"? Joanna Marchewka Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu Cele lekcji Cel ogólny: doskonalenie analizy i interpretacji tekstów kultury z uwzględnieniem problemów współczesności Cele szczegółowe (z

Pokaż więcej