Zabicie świętego jelenia (2017)
Zabicie świętego jelenia (2017) Reż. Yorgos Lanthimos Data premiery: 1 grudnia 2017 Robert Birkholc Nowy film Yorgosa Lanthimosa zaczyna się od ujęcia pokazującego w zbliżeniu tętniące, operowane ludzkie serce.
Zabicie świętego jelenia (2017) Reż. Yorgos Lanthimos Data premiery: 1 grudnia 2017 Robert Birkholc Nowy film Yorgosa Lanthimosa zaczyna się od ujęcia pokazującego w zbliżeniu tętniące, operowane ludzkie serce.
„Zło bierze się z gadania” [1], czyli „Ziarno prawdy” Zygmunta Miłoszewskiego I Borysa Lankosza Anna Kołodziejczak Centralny Gabinet Edukacji Filmowej, Pałac Młodzieży im. J. Tuwima w Łodzi Cele lekcji Cel
"Pokłosie" Władysława Pasikowskiego – katharsis w thrillerze Anna Ryłek II Liceum Ogólnokształcące w Łodzi Cele lekcji cel ogólny zwrócenie uwagi na: potrzebę rozrachunku z przeszłością, konieczność zachowania pamięci o Zagładzie, ponadczasowość problemów poruszanych
Ktokolwiek wie... – poszukiwanie prawdy o bohaterze i czasach PRL-u w filmie Feliksa Falka "Enen" Ewa Klonowska Zespół Szkół nr 5 w Rybniku, Młodzieżowy Dom Kultury w Rybniku Cele lekcji
Czarny węgiel, kruchy lód (2014) Anna Kołodziejczak Reż. Yi'nan Diao Na ekranach Sieci Kin Studyjnych i Lokalnych można obejrzeć chiński „Czarny węgiel, kruchy lód", nagrodzony na ostatnim Berlinale. Bez entuzjazmu zasiadłam
Ziarno prawdy (2014) Anna Kołodziejczak Reż. Borys Lankosz Data premiery: 30 stycznia 2015 W minionym tygodniu polecaliśmy naszym czytelnikom „Czarny węgiel, kruchy lód", chiński film noir. 30 stycznia swoją premierę
Magical girl (2014) Anna Kołodziejczak Reż. Carlos Vermut Data premiery: 12 czerwca 2015 Na ekranach naszych kin pojawił się film „Magical girl", który jest rekomendowany przez samego Pedra Almodovara i nazywany
Demon (2015) Maciek Dowgiel, Centralny Gabinet Edukacji Filmowej Reż. Marcin Wrona Data premiery: 16 października 2015 Ostatni film Marcina Wrony jest dziełem na tyle dobrym, aby na stałe zagościć w kanonie
„Kraina łagodności” zburzona – „Zabić bobra” Jana Jakuba Kolskiego Maciej Dowgiel „Ja zrobiłem film „Zabić bobra", który jakkolwiek bardzo różny od poprzednich moich filmów, to jednak karmi się mną, karmi
Twarze, maski, kostiumy – Almodovara gra konwencjami Czyli „Skóra, w której żyję” (2012) Pedro Almodovar Elwira Rewińska Filarami tożsamości człowieka są twarz, ciało, pamięć. One go konstytuują, ale też zwodzą,