Wszystko, co kocham (2009)
Jak stać się bohaterem swoich czasów? – na podstawie filmu „Wszystko, co kocham” Jacka Borcucha Anna Równy I LO im. M. Kopernika w Radomiu Cele lekcji Podczas zajęć uczeń: ćwiczy
Jak stać się bohaterem swoich czasów? – na podstawie filmu „Wszystko, co kocham” Jacka Borcucha Anna Równy I LO im. M. Kopernika w Radomiu Cele lekcji Podczas zajęć uczeń: ćwiczy
Kiedy prawda o człowieku „Wymyka” się prostej ocenie. Refleksje po filmie Grega Zglinskiego Anna Ryłek II Liceum Ogólnokształcące w Łodzi Cele lekcji W czasie lekcji uczeń: poznaje i ocenia postawy
Konfrontacja ze złem w filmie „Matka Teresa od kotów“ Pawła Sali Ewa Klonowska Cele lekcji W trakcie zajęć uczeń: analizuje i interpretuje wybrane fragmenty filmu z uwzględnieniem i oceną postaw i zachowań bohaterów odnosi zachowania
Sarmatyzm i obyczaje sarmackie. Zajęcia z wykorzystaniem filmu „Bitwa pod Wiedniem” Maciej Dowgiel Cele lekcji Uczeń: rozumie pojęcie sarmatyzm i umie wskazać jego charakterystyczne cechy definiuje i utrwala pojęcia:
W świecie symboli – co się kryje w „Lesie” Piotra Dumały? Tomasz Mularski Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 7 w Radomiu Cele lekcji Podczas zajęć uczniowie: doskonalą sztukę dyskutowania i pracy w zespole
W kręgu uproszczeń językowych, czyli dlaczego granice języka są granicami świata (na podstawie „Ki” Leszka Dawida) Piotr Kopka Zespół Szkół im. Henryka Sienkiewicza w Kołobrzegu Cele lekcji Po zajęciach uczeń:
Dzieci ulicy w drodze do raju… (utraconego), czyli o tym, czy jutro będzie lepiej? (w świetle filmu „Jutro będzie lepiej” Doroty Kędzierzawskiej) Mariusz Widawski Publiczne Gimnazjum w Woli Rzędzińskiej Cele
Same ze sobą wobec siebie. Kobieta i dziewczynka. Filmowe studium samotności. Scenariusz lekcji języka polskiego na podstawie filmu „Joanna” Feliksa Falka Mariusz Widawski Publiczne Gimnazjum w Woli Rzędzińskiej Cele lekcji
Czy magik doznał iluminacji? Rozważania na marginesie filmu „Jesteś Bogiem” w reż. Leszka Dawida Maciek Dowgiel Centralny Gabinet Edukacji Filmowej Cele lekcji Uczeń: rozumie pojęcie iluminacji w ujęciu filozofii św.
Świat dorosłych i świat dzieci – refleksje na temat postaw bohaterów filmu „Jestem” Doroty Kędzierzawskiej Dorota Gołębiowska Cele lekcji uwrażliwianie młodzieży na potrzeby innych, zwrócenie uwagi na konieczność pomagania słabszym