Przytul mnie (2010)
Czy jestem samotny/samotna w tłumie? (w świetle filmu „Przytul mnie” w reż. K. Munka) Magdalena Brzozowicz Psycholog, polonistka, Publiczne Gimnazjum nr 21 w Łodzi Cele lekcji Uczeń: wykorzystuje różne teksty
Czy jestem samotny/samotna w tłumie? (w świetle filmu „Przytul mnie” w reż. K. Munka) Magdalena Brzozowicz Psycholog, polonistka, Publiczne Gimnazjum nr 21 w Łodzi Cele lekcji Uczeń: wykorzystuje różne teksty
Jak przeciwstawić się antysemityzmowi? – przemoc wobec żydów w XIX i XX wieku. Analiza wybranych tekstów kultury Tomasz Mularski Cele lekcji Podczas zajęć uczniowie: ćwiczą umiejętność porównywania dzieła literackiego i filmowego
„Pręgi” Magdaleny Piekorz – film o destrukcyjnych relacjach międzyludzkich czy o zbawczej sile miłości? Danuta Górecka Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego Cele lekcji Podczas zajęć uczeń: doskonali umiejętność
Co się zdarzyło na „Placu Zbawiciela”? O rodzinie we współczesnej rzeczywistości – w filmie Krzysztofa Krauzego i Joanny Kos-Krauze Jolanta Manthey Cele lekcji W trakcie zajęć uczeń: doskonali umiejętność analizy i interpretacji
„Róża” Wojciecha Smarzowskiego filmowym dyskursem o wartościach Arkadiusz Walczak Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń Cele lekcji W trakcie zajęć uczeń: analizuje i interpretuje dzieło filmowe w kontekście historyczno-społecznym charakteryzuje sytuację ludności
Kochankowie w objęciach polityki. Co film „Różyczka” Jana Kidawy - błońskiego mówi o wpływie systemu na życie prywatne obywateli? Anna Ryłek II Liceum Ogólnokształcące w Łodzi Cele lekcji W trakcie
„Rozmowy w sieci… o odpowiedzialności”. Scenariusz zajęć dotyczących filmu „Sala samobójców” Jana Komasy Joanna Zabłocka-Skorek Doktorantka Instytutu Sztuki Filmowej Uniwersytetu Jagiellońskiego Cele lekcji W trakcie zajęć uczeń: w sposób swobodny
„Parę osób mały czas” Andrzeja Barańskiego – film o poezji, poecie i niezwykłej przyjaźni [1] Danuta Górecka Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego Cele lekcji Podczas zajęć uczniowie: analizują
„Dwoje do poprawki” („Hope springs”) w reż. Davida Frankela, jako przyczynek do dyskusji o związkach małżeńskich Anna Kołodziejczak Centralny Gabinet Edukacji Filmowej, Pałac Młodzieży im. J. Tuwima w Łodzi Cele
„So war es früher…” tak było kiedyś… obraz życia szlachty polskiej ukazany przez A. Wajdę w adaptacji filmowej epopei A. Mickiewicza „Pan Tadeusz” (cz. II) Dagmara Nowakowska XXXI Liceum Ogólnokształcące w