Tatarak (2009)
O zapachu tataraku i aromacie śmierci w filmie Andrzeja Wajdy „Tatarak” Mariusz Widawski Publiczne Gimnazjum nr 1 w Woli Rzędzińskiej Cele lekcji Uczeń: wykorzystuje różne teksty kultury (w tym film)
O zapachu tataraku i aromacie śmierci w filmie Andrzeja Wajdy „Tatarak” Mariusz Widawski Publiczne Gimnazjum nr 1 w Woli Rzędzińskiej Cele lekcji Uczeń: wykorzystuje różne teksty kultury (w tym film)
Historia opowiadana (światło)cieniem: W ciemności (2011) Agnieszki Holland a spór o nieprzedstawialność shoah Justyna Budzik Adresaci zajęć: Uczniowie szkoły ponadpodstawowej Rodzaj zajęć: język polski, wiedza o kulturze Cele lekcji: wprowadzenie
Jaka jest zawartość człowieka w gangsterze i gangstera w człowieku? Czy film „Tsotsi” Gavina Hooda jest odpowiedzią na to pytanie? Anna Ryłek II Liceum Ogólnokształcące im. Gabriela Narutowicza w Łodzi
Osobisty i uniwersalny wymiar animowanego dokumentu Ariego Folmana „Walc z Baszirem” Aleksandra Bajger III Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Kaliszu Cele lekcji Cel ogólny Uczeń rozumie funkcję animacji w filmie
Wenecja w piwnicy, czyli jak marzenia zderzają się z rzeczywistością w filmie „Wenecja” Jana Jakuba Kolskiego Mariusz Widawski Publiczne Gimnazjum w Woli Rzędzińskiej Cele lekcji W trakcie zajęć uczeń: interpretuje
„Tego miejsca tutaj nie ma...” – wątpliwości człowieka ery postmodernizmu w filmie Xawerego Żuławskiego „Wojna Polsko-Ruska” Tomasz Mularski Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 7 w Radomiu Cele lekcji Podczas zajęć uczniowie:
Jak stać się bohaterem swoich czasów? – na podstawie filmu „Wszystko, co kocham” Jacka Borcucha Anna Równy I LO im. M. Kopernika w Radomiu Cele lekcji Podczas zajęć uczeń: ćwiczy
Kiedy prawda o człowieku „Wymyka” się prostej ocenie. Refleksje po filmie Grega Zglinskiego Anna Ryłek II Liceum Ogólnokształcące w Łodzi Cele lekcji W czasie lekcji uczeń: poznaje i ocenia postawy
Czy szybciej oznacza lepiej? „Wyścig” Marka Serafińskiego – bardzo krótki komentarz transformacji ustrojowej Karolina Prusiecka Cele lekcji Cel ogólny ćwiczenie analizy i syntezy faktów oraz interpretacji i oceny zjawisk Cele szczegółowe Uczeń:
Konfrontacja ze złem w filmie „Matka Teresa od kotów“ Pawła Sali Ewa Klonowska Cele lekcji W trakcie zajęć uczeń: analizuje i interpretuje wybrane fragmenty filmu z uwzględnieniem i oceną postaw i zachowań bohaterów odnosi zachowania