Strona główna-ponadpodstawowa

Tatarak (2009)

2017-05-29T23:09:08+02:00czwartek, 18 maja 2017|

O zapachu tataraku i aromacie śmierci w filmie Andrzeja Wajdy „Tatarak” Mariusz Widawski Publiczne Gimnazjum nr 1 w Woli Rzędzińskiej Cele lekcji Uczeń: wykorzystuje różne teksty kultury (w tym film)

W ciemności (2011)

2020-05-15T12:46:01+02:00czwartek, 18 maja 2017|

Historia opowiadana (światło)cieniem: W ciemności (2011) Agnieszki Holland a spór o nieprzedstawialność shoah Justyna Budzik Adresaci zajęć: Uczniowie szkoły ponadpodstawowej Rodzaj zajęć: język polski, wiedza o kulturze Cele lekcji: wprowadzenie

Tsotsi (2005)

2017-05-29T23:10:24+02:00czwartek, 18 maja 2017|

Jaka jest zawartość człowieka w gangsterze i gangstera w człowieku? Czy film „Tsotsi” Gavina Hooda jest odpowiedzią na to pytanie? Anna Ryłek II Liceum Ogólnokształcące im. Gabriela Narutowicza w Łodzi

Walc z Baszirem (2008)

2017-05-29T23:10:51+02:00czwartek, 18 maja 2017|

Osobisty i uniwersalny wymiar animowanego dokumentu Ariego Folmana „Walc z Baszirem” Aleksandra Bajger III Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Kaliszu Cele lekcji Cel ogólny Uczeń rozumie funkcję animacji w filmie

Wenecja (2010)

2017-05-29T23:11:21+02:00czwartek, 18 maja 2017|

Wenecja w piwnicy, czyli jak marzenia zderzają się z rzeczywistością w filmie „Wenecja” Jana Jakuba Kolskiego Mariusz Widawski Publiczne Gimnazjum w Woli Rzędzińskiej Cele lekcji W trakcie zajęć uczeń: interpretuje

Wojna polsko-ruska (2009)

2017-05-18T00:10:20+02:00czwartek, 18 maja 2017|

„Tego miejsca tutaj nie ma...” – wątpliwości człowieka ery postmodernizmu w filmie Xawerego Żuławskiego „Wojna Polsko-Ruska” Tomasz Mularski Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 7 w Radomiu Cele lekcji Podczas zajęć uczniowie:

Wszystko, co kocham (2009)

2017-05-29T23:13:24+02:00czwartek, 18 maja 2017|

Jak stać się bohaterem swoich czasów? – na podstawie filmu „Wszystko, co kocham” Jacka Borcucha Anna Równy I LO im. M. Kopernika w Radomiu Cele lekcji Podczas zajęć uczeń: ćwiczy

Wymyk (2011)

2017-05-29T23:13:54+02:00czwartek, 18 maja 2017|

Kiedy prawda o człowieku „Wymyka” się prostej ocenie. Refleksje po filmie Grega Zglinskiego Anna Ryłek II Liceum Ogólnokształcące w Łodzi Cele lekcji W czasie lekcji uczeń: poznaje i ocenia postawy

Wyścig (1989)

2017-05-29T23:14:15+02:00czwartek, 18 maja 2017|

Czy szybciej oznacza lepiej? „Wyścig” Marka Serafińskiego – bardzo krótki komentarz transformacji ustrojowej Karolina Prusiecka Cele lekcji Cel ogólny ćwiczenie analizy i syntezy faktów oraz interpretacji i oceny zjawisk Cele szczegółowe Uczeń:

Matka Teresa od kotów (2010)

2017-05-29T23:14:40+02:00czwartek, 18 maja 2017|

Konfrontacja ze złem w filmie „Matka Teresa od kotów“ Pawła Sali Ewa Klonowska Cele lekcji W trakcie zajęć uczeń: analizuje i interpretuje wybrane fragmenty filmu z uwzględnieniem i oceną postaw i zachowań bohaterów odnosi zachowania

Pokaż więcej