Strona główna-ponadpodstawowa

Kino dokumentalne

2020-05-21T14:17:51+02:00czwartek, 18 maja 2017|

Kino dokumentalne – wierny zapis rzeczywistości czy nacechowana subiektywizmem wypowiedź artystyczna? Danuta Górecka ŁCDNiKP Adresat zajęć: Uczniowie szkoły podstawowej (kl.7-8) i ponadpodstawowej. Rodzaj zajęć: język polski, koło filmowe, wiedza o

Czas apokalipsy (1979)

2017-05-29T22:20:04+02:00czwartek, 18 maja 2017|

Obraz wojny i sposób jego kreowania w filmie F. F. Coppoli „Czas apokalipsy” Jolanta Manthey Cele lekcji Uczeń: doskonali umiejętność analizy i interpretacji dzieła filmowego ćwiczy umiejętność współpracy prezentuje swoje stanowisko

Gabinet doktora Caligari (1920)

2017-05-29T22:24:45+02:00czwartek, 18 maja 2017|

„Gabinet doktora Caligari” a narodziny kina artystycznego Tomasz Mularski Cele lekcji Podczas zajęć uczniowie: współpracują w grupie poznają nowe pojęcia z historii kina analizują dzieło filmowe wypowiadają się na określony temat doskonalą

Rozstanie (2011)

2017-05-29T22:29:44+02:00czwartek, 18 maja 2017|

Czym „Rozstanie” podbiło światową widownię? Anna Ryłek II Liceum Ogólnokształcące im. Gabriela Narutowicza w Łodzi Cele lekcji Podczas zajęć uczeń: doskonali umiejętność analizy i interpretacji dzieła filmowego, w kontekście problemów współczesnego świata

Życie na podsłuchu (2006)

2017-05-29T22:30:05+02:00czwartek, 18 maja 2017|

„Rozmowy kontrolowane” - wywiad z Gerdem Wieslerem, bohaterem filmu „Życie na podsłuchu” Floriana Henkel Von Donnersmarcka Dagmara Nowakowska XXXI LO im. L. Zamenhofa w Łodzi Cele lekcji Uczeń: analizuje obejrzany

Sherlock Holmes (2009)

2017-05-29T22:35:30+02:00czwartek, 18 maja 2017|

„Sherlock Holmes” – XIX-wieczny kryminał czy nowoczesne kino akcji Izabela Bucka Cele lekcji Uczeń: zapoznaje się z przykładem kinematografii światowej zapoznaje się z gatunkami filmowymi (kryminał, thriller) kształtuje umiejętność analizy

Hair (1979)

2017-05-29T22:36:53+02:00czwartek, 18 maja 2017|

„Bunt nie przemija”, czyli o subkulturach młodzieżowych w kontekście filmu „Hair” Milosa Formana Joanna Zabłocka-Skorek Cele lekcji Uczeń: charakteryzuje przedstawicieli współczesnych subkultur młodzieżowych wie, na czym polegają ideologie poszczególnych subkultur

Imię róży (1986)

2017-05-29T22:37:30+02:00czwartek, 18 maja 2017|

Filmowa uczta dla erudytów, czyli „Imię róży” Jeana Jacquesa Annauda Anna Ryłek II Liceum Ogólnokształcącym w Łodzi Cele lekcji W trakcie zajęć uczeń: poznaje film Jaeana Jacquesa Annauda pt.: „Imię róży",

Pokaż więcej