Las (2009)
W świecie symboli – co się kryje w „Lesie” Piotra Dumały? Tomasz Mularski Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 7 w Radomiu Cele lekcji Podczas zajęć uczniowie: doskonalą sztukę dyskutowania i pracy w zespole
W świecie symboli – co się kryje w „Lesie” Piotra Dumały? Tomasz Mularski Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 7 w Radomiu Cele lekcji Podczas zajęć uczniowie: doskonalą sztukę dyskutowania i pracy w zespole
„Królik po berlińsku” Bartosza Konopki, czyli w jaki sposób można z młodego widza zrobić „Królika doświadczalnego” Anna Równy I LO im. M. Kopernika w Radomiu Cele lekcji Podczas zajęć uczeń:
Baśń odkrywana na nowo – film „Królewna Śnieżka i Łowca”, reż. R. Sanders, USA 2011 Justyna Budzik Cele lekcji Cel ogólny: rekonstrukcja współczesnego modelu baśni dla dorosłego odbiorcy Cele szczegółowe:
„Między dawnymi a nowymi laty” – Polacy u progu wolności w filmie Marii Zmarz-Koczanowicz „Kraj świata” Jolanta Manthey I Liceum Ogólnokształcące im. M.Kopernika w Gdańsku Cele lekcji Cel ogólny: Rozwijanie
W kręgu uproszczeń językowych, czyli dlaczego granice języka są granicami świata (na podstawie „Ki” Leszka Dawida) Piotr Kopka Zespół Szkół im. Henryka Sienkiewicza w Kołobrzegu Cele lekcji Po zajęciach uczeń:
“Let it by all and sundry foreign nations be known that poles have fairy tales and legends of their own” Artur Gryz Publiczne Gimnazjum nr 37 w Łodzi Cele lekcji
Dzieci ulicy w drodze do raju… (utraconego), czyli o tym, czy jutro będzie lepiej? (w świetle filmu „Jutro będzie lepiej” Doroty Kędzierzawskiej) Mariusz Widawski Publiczne Gimnazjum w Woli Rzędzińskiej Cele
Same ze sobą wobec siebie. Kobieta i dziewczynka. Filmowe studium samotności. Scenariusz lekcji języka polskiego na podstawie filmu „Joanna” Feliksa Falka Mariusz Widawski Publiczne Gimnazjum w Woli Rzędzińskiej Cele lekcji
Czy magik doznał iluminacji? Rozważania na marginesie filmu „Jesteś Bogiem” w reż. Leszka Dawida Maciek Dowgiel Centralny Gabinet Edukacji Filmowej Cele lekcji Uczeń: rozumie pojęcie iluminacji w ujęciu filozofii św.
Świat dorosłych i świat dzieci – refleksje na temat postaw bohaterów filmu „Jestem” Doroty Kędzierzawskiej Dorota Gołębiowska Cele lekcji uwrażliwianie młodzieży na potrzeby innych, zwrócenie uwagi na konieczność pomagania słabszym