O północy w Paryżu (2011)
„To niesamowite miasto. Nie znajdziesz takiego drugiego na całym świecie”. Paryż jako jeden z głównych bohaterów filmu Woody’ego Allena Magdalena Rychlak XXIV Liceum Ogólnokształcące im. Jana Pawła II w Krakowie
„To niesamowite miasto. Nie znajdziesz takiego drugiego na całym świecie”. Paryż jako jeden z głównych bohaterów filmu Woody’ego Allena Magdalena Rychlak XXIV Liceum Ogólnokształcące im. Jana Pawła II w Krakowie
Czym „Rozstanie” podbiło światową widownię? Anna Ryłek II Liceum Ogólnokształcące im. Gabriela Narutowicza w Łodzi Cele lekcji Podczas zajęć uczeń: doskonali umiejętność analizy i interpretacji dzieła filmowego, w kontekście problemów współczesnego świata
„Rozmowy kontrolowane” - wywiad z Gerdem Wieslerem, bohaterem filmu „Życie na podsłuchu” Floriana Henkel Von Donnersmarcka Dagmara Nowakowska XXXI LO im. L. Zamenhofa w Łodzi Cele lekcji Uczeń: analizuje obejrzany
„Sherlock Holmes” – XIX-wieczny kryminał czy nowoczesne kino akcji Izabela Bucka Cele lekcji Uczeń: zapoznaje się z przykładem kinematografii światowej zapoznaje się z gatunkami filmowymi (kryminał, thriller) kształtuje umiejętność analizy
Poznajemy świat z żółwikiem Sammy Dorota Gołębiowska Centralny Gabinet Edukacji Filmowej w Pałacu Młodzieży im. Juliana Tuwima w Łodzi Cele lekcji Podczas zajęć uczeń: doskonali umiejętność świadomego odbioru dzieła filmowego
„Bunt nie przemija”, czyli o subkulturach młodzieżowych w kontekście filmu „Hair” Milosa Formana Joanna Zabłocka-Skorek Cele lekcji Uczeń: charakteryzuje przedstawicieli współczesnych subkultur młodzieżowych wie, na czym polegają ideologie poszczególnych subkultur
Filmowa uczta dla erudytów, czyli „Imię róży” Jeana Jacquesa Annauda Anna Ryłek II Liceum Ogólnokształcącym w Łodzi Cele lekcji W trakcie zajęć uczeń: poznaje film Jaeana Jacquesa Annauda pt.: „Imię róży",
Jak oswajać rzeczywistość, czyli o karykaturalnym wydaniu kroniki filmowej na podstawie „Polskiej kroniki non-camerowej” J. Antonisza Piotr Kopka Cele lekcji Po zajęciach uczeń: potrafi objaśnić konwencję kroniki filmowej potrafi omówić
„Pół żartem, pół serio”: jak nas bawi Billy Wilder? Ewa Wyszyńska Cele lekcji Uczeń: rozpoznaje i definiuje różne aspekty komizmu w dziele filmowym zauważa konteksty kulturowe, które stają się źródłem sytuacji komediowych
Od charakterystyki indywidualnej do charakterystyki zbiorowej – „Mikołajek” Marzanna Kołodziej Cele lekcji Podczas zajęć uczeń: doskonali umiejętność analizy i interpretacji dzieła filmowego; uczy się charakteryzować postać indywidualnego i zbiorowego bohatera filmowego; utrwala