Czas apokalipsy (1979)
Wszyscy jesteśmy dziećmi kurza – refleksja nad naturą człowieka w filmie F. F. Coppoli Jolanta Manthey Cele lekcji Uczeń : Doskonali umiejętność analizy i interpretacji dzieła filmowego Ćwiczy umiejętność współpracy
Wszyscy jesteśmy dziećmi kurza – refleksja nad naturą człowieka w filmie F. F. Coppoli Jolanta Manthey Cele lekcji Uczeń : Doskonali umiejętność analizy i interpretacji dzieła filmowego Ćwiczy umiejętność współpracy
Trójwymiarowość wczoraj i dziś – film „Tron: dziedzictwo” w reż. J. Kosinski, USA 2010 Justyna Budzik Cele lekcji Cel ogólny Porównanie tematyki obrazów trójwymiarowych w historii mediów Cele szczegółowe uczeń
Czy Walt Disney mógłby nakręcić „Legendy sowiego królestwa”? Anna Kołodziejczak Centralny Gabinet Edukacji Filmowej w Pałacu Młodzieży w Łodzi Cele lekcji Uczeń: analizuje i odbiera dzieło filmowe w sposób świadomy
Kino dokumentalne – wierny zapis rzeczywistości czy nacechowana subiektywizmem wypowiedź artystyczna? Danuta Górecka ŁCDNiKP Adresat zajęć: Uczniowie szkoły podstawowej (kl.7-8) i ponadpodstawowej. Rodzaj zajęć: język polski, koło filmowe, wiedza o
Obraz wojny i sposób jego kreowania w filmie F. F. Coppoli „Czas apokalipsy” Jolanta Manthey Cele lekcji Uczeń: doskonali umiejętność analizy i interpretacji dzieła filmowego ćwiczy umiejętność współpracy prezentuje swoje stanowisko
„Gabinet doktora Caligari” a narodziny kina artystycznego Tomasz Mularski Cele lekcji Podczas zajęć uczniowie: współpracują w grupie poznają nowe pojęcia z historii kina analizują dzieło filmowe wypowiadają się na określony temat doskonalą
W jaki sposób bohaterowie filmu „Opowieści z Narnii” radzą sobie z trudnymi sytuacjami i wyzwaniami życia? Danuta Górecka Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego Cele lekcji Uczeń: poznaje znaczenie
„A gdyby się spełniło…” - o potrzebie magii w życiu codziennym, ukazanej w filmie „Magiczne drzewo” w reż. A. Maleszki Dorota Gołębiowska Centralny Gabinet Edukacji Filmowej Cele lekcji Uczeń: bogaci
Czy zakochanie się w marzeniu może być niebezpieczne? O mądrym wyborze życiowego partnera na podstawie „O północy w Paryżu” Magdalena Rychlak XXIV Liceum Ogólnokształcące im. Jana Pawła II w Krakowie
Wszędzie dobrze, gdzie nas nie ma, czyli o poszukiwaniu „Złotego wieku” w filmie Woody’ego Allena „O północy w Paryżu”. Modernizm jako sposób na życie Magdalena Rychlak XXIV Liceum Ogólnokształcące im. Jana