Sanatorium pod klepsydrą (1973)
Cykl zajęć w oparciu o prozę Brunona Schulza i film Wojciecha Jerzego Hasa „Sanatorium pod klepsydrą” Tomasz Mularski Meridian International School w Warszawie Cele lekcji Cel ogólny zajęć: • Zapoznanie
Cykl zajęć w oparciu o prozę Brunona Schulza i film Wojciecha Jerzego Hasa „Sanatorium pod klepsydrą” Tomasz Mularski Meridian International School w Warszawie Cele lekcji Cel ogólny zajęć: • Zapoznanie
Filmowe wizje „Lalki” Bolesława Prusa — według Wojciecha Jerzego Hasa i Ryszarda Bera Elżbieta Piotrowicz ZSO nr 3 w Gliwicach: II LO i Gimnazjum nr 17 Cele lekcji Cel ogólny
„Już tam w szkole zrobią z ciebie ucznia” [1]. Obraz szkoły w powieści „Ferdydurke” i w filmie „Ostatni dzwonek” Agnieszka Kania XXVIII Liceum Ogólnokształcące im. Wojciecha Bednarskiego w Krakowie Cele
Scenariusz — pierwsze narodziny filmu* Rozważania z wykorzystaniem „Opowiadania o zabawkach dla dzieci” l. Kołakowskiego oraz filmu animowanego „O zabawkach dla dzieci” w reż. H. Neumanna Dorota Gołębiowska Centralny Gabinet Edukacji
Dramat niespełnienia w filmie „Okruchy dnia” Jamesa Ivory’ego Danuta Górecka Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego Cele lekcji Cel ogólny zajęć: • Przygotowanie uczniów do analizy i odbioru tekstów
Homosexuality in youth cinema Magda Drewicz Cele lekcji - students learn to express their own opinions on the controversial topic - students are being sensitized to hard social issues -
Young adult dystopian fiction: fantasy or allegory? Marta Jakubek Cele lekcji 1. Introducing new terms and vocabulary. 2. Developing the ability to analyse popular culture critically. 3. Encouraging discussions and
„Adaptacja jest w dziedzinie kinematografii techniką kompozycyjną nieznającą ograniczeń i sięgającą we wszystkie możliwe regiony” [1] Anna Kołodziejczak Centralny Gabinet Edukacji Filmowej w Łodzi, Pałac Młodzieży im. J. Tuwima w Łodzi
To be a conformist or a rebel? Discussion of „10 things I hate about you” Klaudia Maniakowska Cele lekcji By the end of the lesson, students will be able to:
Juno - an usual teenager? Nina Śrutek, Karolina Kucharczyk Cele lekcji After the lesson the students should be able to: • know the plot of the film • analyze the