Strona główna-Analizy filmów

Prawdziwe męstwo (2010)

2017-05-11T21:35:08+02:00czwartek, 11 maja 2017|

Współczesny western „Prawdziwe męstwo” Joela i Ethana Coenów Piotr Sitarski „Prawdziwe męstwo" to adaptacja powieści Charlesa Portisa pod tym samym tytułem, opublikowanej w odcinkach w amerykańskim tygodniku „The Saturday Evening

Personel (1975)

2017-05-10T16:45:17+02:00wtorek, 9 maja 2017|

  "Personel": za kulisami Tadeusz Szczepański W latach 70. Krzysztof Kieślowski zdobył renomę wytrawnego dokumentalisty, który uważnie obserwował i opisywał ówczesną rzeczywistość, szczególnie interesując się egzystencjalno-moralną kondycją człowieka w społecznych ramach realnego

Lista Schindlera (1993)

2017-05-11T00:49:51+02:00czwartek, 11 maja 2017|

Holokaust w amerykańskiej kulturze pamięci „Lista Schindlera” Stevena Spielberga   Tomasz Majewski Dyskusje związane z „Listą Schindlera" (1993) Stevena Spielberga dają sposobność przyjrzenia się sytuacji, w której znaczenie filmu nie ogranicza się

Pianista (2002)

2017-05-11T21:32:04+02:00czwartek, 11 maja 2017|

(Nie)subiektywna autobiografia „Pianista” Romana Polańskiego Bartosz Zając Dokument epoki Film Polańskiego nie jest pierwszą próbą przeniesienia na ekran wspomnień spisanych przez Władysława Szpilmana. Tuż po zakończeniu wojny, w roku 1946,

Terminator

2017-05-14T18:57:34+02:00środa, 10 maja 2017|

Ludzie i roboty: cykl filmowy „Terminator” Piotr Sitarski „Terminator: Genisys", który wszedł na ekrany w lipcu 2015 roku, jest piątą częścią cyklu filmowego, a zarazem elementem systemu rozrywkowego, obejmującego także

Kamienie na szaniec (2014)

2017-05-10T16:48:43+02:00wtorek, 9 maja 2017|

Kamienie na szaniec Paweł Kosiński (analiza historyczna), Jadwiga Mostowska (analiza filmoznawcza) Paweł Kosiński Warszawa z kamieni na szaniec Okupacja niemiecka Warszawy trwała od końca września 1939 do połowy stycznia 1945 r.

Pina (2011)

2017-05-11T21:37:34+02:00czwartek, 11 maja 2017|

Na widowni teatru i kina „Pina” Wima Wendersa   Justyna Budzik Hommage a Pina Bausch Zatytułowanie filmu imieniem Piny Bausch może widzowi sugerować, iż dzieło Wendersa jest kinowym portretem wybitnej

Jak zostać królem (2010)

2017-05-11T00:45:04+02:00czwartek, 11 maja 2017|

Monarcha przy mikrofonie „Jak zostać królem” Toma Hoopera   Jadwiga Mostowska Film Toma Hoopera bywa oceniany i analizowany z wielu różnych perspektyw. Po pierwsze, jako obraz historyczny (przedstawiający fragment XX-wiecznej

Boyhood (2014)

2017-05-10T16:43:37+02:00środa, 10 maja 2017|

„Boyhood”, czyli archiwum ludzkiego życia Anna Kołodziejczak Na czym polega niezwykłość tego filmu? Tworzenie filmu wymaga wielkiej dyscypliny. Przede wszystkim budżetowej, a co za tym idzie ścisłego dotrzymania wszelkich terminów

Pokaż więcej