Tata zza żelaznej kurtyny (2009)
O artyście i muzyce z żelazną kurtyną w tle — rozważania na postawie filmu Krzysztofa Rzączyńskiego pt. Tata zza żelaznej kurtyny (2009) Anna Ryłek II Liceum Ogólnokształcące w Łodzi Adresat
O artyście i muzyce z żelazną kurtyną w tle — rozważania na postawie filmu Krzysztofa Rzączyńskiego pt. Tata zza żelaznej kurtyny (2009) Anna Ryłek II Liceum Ogólnokształcące w Łodzi Adresat
Jakie są elementy ścieżki dźwiękowej filmu? — na przykładzie animacji Sekrety morza (2014) w reżyserii Tomma Moore’a. Inspiracja do twórczej zabawy dźwiękiem Agnieszka Czachorowska Nauczycielka wychowawczyni świetlicy, opiekun Tęczowego Klubu Filmowego
„Jestem nigdzie” — historia Ali z elementarza, czyli dr Aliny Margolis-Edelman Bogusława Kwiatkowska Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 8 w Łodzi Adresat zajęć: uczniowie szkoły ponadgimnazjalnej. Rodzaj zajęć: godzina wychowawcza, wiedza
Adaptacja „Chłopów” W.S. Reymonta w reż. Jana Rybkowskiego jako punkt wyjścia do rozważań na temat kultury i obyczajowości mieszkańców polskiej wsi przełomu XIX i XX w. Anna Ryłek Adresat zajęć: uczniowie
Filmowe wizje „Lalki” Bolesława Prusa — według Wojciecha Jerzego Hasa i Ryszarda Bera Elżbieta Piotrowicz ZSO nr 3 w Gliwicach: II LO i Gimnazjum nr 17 Cele lekcji Cel ogólny
Scenariusz — pierwsze narodziny filmu* Rozważania z wykorzystaniem „Opowiadania o zabawkach dla dzieci” l. Kołakowskiego oraz filmu animowanego „O zabawkach dla dzieci” w reż. H. Neumanna Dorota Gołębiowska Centralny Gabinet Edukacji
„Trzy kolory” – cykl zajęć osnutych wokół trylogii filmowej K. Kieślowskiego Agnieszka Białczak I LO im. Adama Mickiewicza w Węgrowie Cele lekcji Cel ogólny cyklu: kształtowanie wrażliwości moralnej, a także umiejętności
Jak oswajać rzeczywistość, czyli o karykaturalnym wydaniu kroniki filmowej na podstawie „Polskiej kroniki non-camerowej” J. Antonisza Piotr Kopka Cele lekcji Po zajęciach uczeń: potrafi objaśnić konwencję kroniki filmowej potrafi omówić
W kręgu uproszczeń językowych, czyli dlaczego granice języka są granicami świata (na podstawie „Ki” Leszka Dawida) Piotr Kopka Zespół Szkół im. Henryka Sienkiewicza w Kołobrzegu Cele lekcji Po zajęciach uczeń: