Charlie (2012)
Być sobą, być w grupie, dorastać — czym jest proces społecznego rozwoju człowieka (zajęcia na podstawie książki „Charlie” Stephena Chbosky’ego oraz jej filmowej adaptacji) Jadwiga Mostowska Cele lekcji Cel ogólny
Być sobą, być w grupie, dorastać — czym jest proces społecznego rozwoju człowieka (zajęcia na podstawie książki „Charlie” Stephena Chbosky’ego oraz jej filmowej adaptacji) Jadwiga Mostowska Cele lekcji Cel ogólny
Po transformacji – czy wszyscy śnimy "Czeski sen"? Joanna Marchewka Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu Cele lekcji Cel ogólny: doskonalenie analizy i interpretacji tekstów kultury z uwzględnieniem problemów współczesności Cele szczegółowe (z
„Wszystko to możesz mieć...” – obraz społeczeństwa konsumpcyjnego w „Czeskim śnie” Klusaka i Remundy Tomasz Mularski Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 7 w Radomiu; IX Liceum Ogólnokształcące im. Juliusza Słowackiego w Radomiu
„American dream” czy „polskie zadupie” Czyli jak i gdzie żyć "Głośniej od bomb"? Wiktor Figiel Cele lekcji Cel ogólny: młodzież rozpoznaje, porównuje i ocenia wartości oraz postawy obecne w Polsce po 1989
Subkultury młodzieżowe jako zjawisko społeczne we współczesnym świecie. Na przykładzie podkultury kibiców piłkarskich przedstawionej w filmie Anny Kazejak "Skrzydlate świnie" Jadwiga Mostowska Cele lekcji Cel ogólny: kształtowanie świadomości złożoności zjawisk
"Niepochowany" Marty Meszaros – brudnopis historii Anna Kołodziejczak Centralny Gabinet Edukacji Filmowej, Pałac Młodzieży im. J. Tuwima w Łodzi Cele lekcji Cel ogólny: doskonalenie umiejętności analizowania dzieła filmowego pod względem
Co jest powodem nostalgii za komunizmem..., czyli o tym, jak Alex „uratował” NRD dla swojej matki. ("Good Bye Lenin!" w reż. W. Beckera) Dorota Gołębiowska Centralny Gabinet Edukacji Filmowej, Pałac Młodzieży
Dwie twarze Eleny. Próba charakterystyki życia w „Nowej Rosji” Na podstawie filmu "Elena" w reż. Andrieja Zwiagincewa Maciej Dowgiel Centralny Gabinet Edukacji Filmowej, Pałac Młodzieży im. J. Tuwima w Łodzi
Czym „Rozstanie” podbiło światową widownię? Anna Ryłek II Liceum Ogólnokształcące im. Gabriela Narutowicza w Łodzi Cele lekcji Podczas zajęć uczeń: doskonali umiejętność analizy i interpretacji dzieła filmowego, w kontekście problemów współczesnego świata
„Piękna i Bestia” („Piękny i Bestia”?) Czasów stalinizmu, czyli „Rewers” Borysa Lankosza Aleksandra Bajger III LO im. M. Kopernika w Kaliszu Cele lekcji W trakcie zajęć uczniowie: zdobywają wiedzę o stalinizmie