33 sceny z życia (2008)
„Pytasz, co w moim życiu z wszystkich rzeczą główną, powiem ci: śmierć i miłość — obydwie zarówno” [1] Nie tylko o miłości i śmierci w życiu Justyny Bogutówny i Julii Szczęsnej
„Pytasz, co w moim życiu z wszystkich rzeczą główną, powiem ci: śmierć i miłość — obydwie zarówno” [1] Nie tylko o miłości i śmierci w życiu Justyny Bogutówny i Julii Szczęsnej
„Kutafon i książę” oraz jego mamuśka. Obraz relacji rodzinnych w filmie Xaviera Dolana „Mommy” Aleksandra Bajger III Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Kaliszu Cele lekcji Cele ogólny zajęć: Uświadomienie
„Już tam w szkole zrobią z ciebie ucznia” [1]. Obraz szkoły w powieści „Ferdydurke” i w filmie „Ostatni dzwonek” Agnieszka Kania XXVIII Liceum Ogólnokształcące im. Wojciecha Bednarskiego w Krakowie Cele
„Adaptacja jest w dziedzinie kinematografii techniką kompozycyjną nieznającą ograniczeń i sięgającą we wszystkie możliwe regiony” [1] Anna Kołodziejczak Centralny Gabinet Edukacji Filmowej w Łodzi, Pałac Młodzieży im. J. Tuwima w Łodzi
Umieranko, czyli Ars Bene Moriendi na scenie teatru świata. Konteksty literackie i kulturowe w etiudzie Jana Jakuba Kolskiego Aleksandra Bajger III Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Kaliszu Cele lekcji
„Obietnica” Anny Kazejak — o niszczącej potędze słów Beata Badziukiewicz [materiały nadesłane przez dystrybutora filmu Kino Świat] pedagog szkolny z IX LO w Warszawie Cele lekcji Próba przyjrzenia się relacjom
„To się stało naprawdę…” — kiedy słowa kreują rzeczywistość… O miłości, zdradzie, bezsilności i niedostępności miłości w filmie „Obietnica” Anny Kazejak Małgorzata Wiśniewska [materiały nadesłane przez dystrybutora filmu Kino Świat] IX
Doraźność i uniwersalizm arcydzieła Andrzeja Munka "Człowiek na torze" Jolanta Manthey I Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku Cele lekcji cel ogólny ćwiczenie analizy i syntezy faktów oraz interpretacji i oceny zjawisk cele szczegółowe
Proces poszukiwania prawdy. "Dusza śpiewa" – z cyklu "opowieści weekendowe" Krzysztofa Zanussiego Anna Kołodziejczak Centralny Gabinet Edukacji Filmowej, Pałac Młodzieży im. J. Tuwima w Łodzi Cele lekcji cel ogólny wielostronne
„Jak poznać to, co jest za słowami głęboko ukryte...” – odczytywanie symboliki filmu "Dekalog I" Krzysztofa Kieślowskiego Ewa Klonowska Zespół Szkół nr 5 w Rybniku, Młodzieżowy Dom Kultury w Rybniku