Gra o tron (2011–2018)
Gra o tron (2011–2018), czyli o średniowiecznych realiach słów kilka Artur Gryz Publiczne Gimnazjum nr 37 w Łodzi Adresat zajęć: uczniowie klas VII szkoły podstawowej i II-III gimnazjum Rodzaj zajęć:
Gra o tron (2011–2018), czyli o średniowiecznych realiach słów kilka Artur Gryz Publiczne Gimnazjum nr 37 w Łodzi Adresat zajęć: uczniowie klas VII szkoły podstawowej i II-III gimnazjum Rodzaj zajęć:
Ślizgiem do nieba (1985) Reż. Jacek Bławut Danuta Górecka Docelowa grupa odbiorców (etap edukacji): gimnazja i szkoły ponadgimnazjalne. Nazwy przedmiotów (zajęć), na których można wykorzystać film: godzina wychowawcza, język
Dwaj wędrowcy i ich bagaż. Motyw podróży ojca i syna w filmie dokumentalnym Pawła Łozińskiego Aleksandra Bajger III Liceum Ogólnokształcące im. M. Kopernika w Kaliszu Cel ogólny: Uczeń rozumie metaforyczną
To, co ważne... — rozmawiamy o filmie Jacka Lusińskiego Carte blanche Jolanta Bielecka Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego Cele lekcji Cel ogólny: Przygotowanie uczniów do refleksyjnego odbioru dzieła
Matka (2009) Reż. Jakub Piątek Dorota Gołębiowska Docelowa grupa odbiorców (etap edukacji): gimnazja i szkoły ponadgimnazjalne. Nazwy przedmiotów (zajęć), na których można wykorzystać film: godzina wychowawcza, język polski, wychowanie
Mały tramp kontra złoty cielec – o chaplinowskim śmiechu przez łzy w filmie „Gorączka złota” Aleksandra Bajger Nauczycielka języka polskiego. III LO im. M.Kopernika w Kaliszu. Cele lekcji W trakcie
Siła symboli — historycznie i społeczne konteksty symboli sierpnia ‘80 Arkadiusz Walczak Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń Cele lekcji Cel ogólny zajęć: Refleksja na temat roli i znaczenia symboli dla
Postawy społeczne Polaków podczas okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej Arkadiusz Walczak Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń Cele lekcji Cel ogólny zajęć: Analiza postaw Polaków wobec rzeczywistości okupacyjnej
„Antyrocznicowe”, „antykombatanckie”, „antymartyrologiczne”, „antypolityczne” i „antyrozrachunkowe” spojrzenie Filipa Bajona na poznański czerwiec 1956 roku Arkadiusz Walczak Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń Cele lekcji Cel ogólny zajęć: Doskonalenie umiejętności analizy
Film „Przesłuchanie” w reżyserii Ryszarda Bugajskiego — fragment historii Polski lat 50. XX wieku Miłosz Hrycek XXIV LO w Łodzi, XXXIII LO w Łodzi Cele lekcji Cel ogólny zajęć: Przybliżenie młodzieży