Maski (1998)
Piotr Karwas, „Maski" (1998) Karolina Prusiecka LO im. B. Śniadeckich w Zgorzelcu Przebieg lekcji O filmie: Film to nie tylko treść – historia, o której opowiada – ale również forma.
Piotr Karwas, „Maski" (1998) Karolina Prusiecka LO im. B. Śniadeckich w Zgorzelcu Przebieg lekcji O filmie: Film to nie tylko treść – historia, o której opowiada – ale również forma.
W świecie symboli – co się kryje w „Lesie” Piotra Dumały? Tomasz Mularski Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 7 w Radomiu Cele lekcji Podczas zajęć uczniowie: doskonalą sztukę dyskutowania i pracy w zespole
„Królik po berlińsku” Bartosza Konopki, czyli w jaki sposób można z młodego widza zrobić „Królika doświadczalnego” Anna Równy I LO im. M. Kopernika w Radomiu Cele lekcji Podczas zajęć uczeń:
Baśń odkrywana na nowo – film „Królewna Śnieżka i Łowca”, reż. R. Sanders, USA 2011 Justyna Budzik Cele lekcji Cel ogólny: rekonstrukcja współczesnego modelu baśni dla dorosłego odbiorcy Cele szczegółowe:
„Między dawnymi a nowymi laty” – Polacy u progu wolności w filmie Marii Zmarz-Koczanowicz „Kraj świata” Jolanta Manthey I Liceum Ogólnokształcące im. M.Kopernika w Gdańsku Cele lekcji Cel ogólny: Rozwijanie
W kręgu uproszczeń językowych, czyli dlaczego granice języka są granicami świata (na podstawie „Ki” Leszka Dawida) Piotr Kopka Zespół Szkół im. Henryka Sienkiewicza w Kołobrzegu Cele lekcji Po zajęciach uczeń:
Same ze sobą wobec siebie. Kobieta i dziewczynka. Filmowe studium samotności. Scenariusz lekcji języka polskiego na podstawie filmu „Joanna” Feliksa Falka Mariusz Widawski Publiczne Gimnazjum w Woli Rzędzińskiej Cele lekcji
Czy magik doznał iluminacji? Rozważania na marginesie filmu „Jesteś Bogiem” w reż. Leszka Dawida Maciek Dowgiel Centralny Gabinet Edukacji Filmowej Cele lekcji Uczeń: rozumie pojęcie iluminacji w ujęciu filozofii św.
Pokazywać i opowiadać: "Jaskinia zapomnianych snów" W. Herzoga a początki myśli filmowej Justyna Budzik Cele lekcji wprowadzenie w podstawowe spory o status kina w początku jego istnienia kształtowanie umiejętności pracy z tekstem źródłowym (czytanie
„Good Bye Lenin!” – czy jutro będzie lepiej? Magdalena Rychlak XXIV Liceum Ogólnokształcące im. Jana Pawła II w Krakowie Cele lekcji Cel ogólny pokazanie młodzieży, która nie doświadczyła życia w rzeczywistości