Gorączka złota (1925)
„Być jak Charlie Chaplin”. School pictures (szkolne filmowanie) Aleksandra Bajger Nauczycielka języka polskiego. III LO im. M.Kopernika w Kaliszu. Cele lekcji W trakcie zajęć uczniowie: Poznają cechy dawnego niemego kina
„Być jak Charlie Chaplin”. School pictures (szkolne filmowanie) Aleksandra Bajger Nauczycielka języka polskiego. III LO im. M.Kopernika w Kaliszu. Cele lekcji W trakcie zajęć uczniowie: Poznają cechy dawnego niemego kina
,,Billy Elliot” jako film o… Marzanna Kołodziej Cele lekcji Podczas zajęć uczeń: doskonali umiejętność analizy i interpretacji dzieła filmowego doskonali umiejętność spoglądania na problem z wielu różnych punktów widzenia rozwiązuje problem w twórczy
„Casablanca”. Przede wszystkim opowieść. O wojnie, miłości i tęsknocie za bohaterem Ewa Wyszyńska Cele lekcji Po lekcji uczeń powinien: rozumieć na czym polega istota opowieści dostrzegać postawy reprezentowane przez filmowych
Jak przeciwstawić się antysemityzmowi? – przemoc wobec żydów w XIX i XX wieku. Analiza wybranych tekstów kultury Tomasz Mularski Cele lekcji Podczas zajęć uczniowie: ćwiczą umiejętność porównywania dzieła literackiego i filmowego
„Prosta historia o miłości” Arkadiusza Jakubika – jako zabawa z filmem Elżbieta Piotrowicz ZSO nr 3 Gliwice, II LO i Gimnazjum nr 17 Cele lekcji Cele lekcji: doskonalenie umiejętności świadomego
„Pręgi” Magdaleny Piekorz – film o destrukcyjnych relacjach międzyludzkich czy o zbawczej sile miłości? Danuta Górecka Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego Cele lekcji Podczas zajęć uczeń: doskonali umiejętność
Poroniona generacja wciąż walczy na barykadach… Karolina Legucka Gimnazjum nr 7 „Przy Łazienkach Królewskich” w Warszawie Cele lekcji Cel ogólny uczniowie potrafią scharakteryzować, na czym polegały przemiany społeczne, ekonomiczne i ustrojowe
„Piękna i Bestia” („Piękny i Bestia”?) Czasów stalinizmu, czyli „Rewers” Borysa Lankosza Aleksandra Bajger III LO im. M. Kopernika w Kaliszu Cele lekcji W trakcie zajęć uczniowie: zdobywają wiedzę o stalinizmie
Co się zdarzyło na „Placu Zbawiciela”? O rodzinie we współczesnej rzeczywistości – w filmie Krzysztofa Krauzego i Joanny Kos-Krauze Jolanta Manthey Cele lekcji W trakcie zajęć uczeń: doskonali umiejętność analizy i interpretacji
Czy Agnieszce Holland udało się stworzyć film opowiadający „O prawdziwym życiu i prawdziwych ludziach”? [1] Danuta Górecka Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego Cele lekcji Podczas zajęć uczeń: analizuje