La Strada (1954)
Motyw wędrówki w kulturze. Oscar za najlepszy film nieanglojęzyczny. Srebrny lew na festiwalu w Wenecji. Barbara Lekarczyk-Cisek Liceum Ogólnokształcące nr 1 we Wrocławiu Cele lekcji • Zapoznanie uczniów ze specyfiką
Motyw wędrówki w kulturze. Oscar za najlepszy film nieanglojęzyczny. Srebrny lew na festiwalu w Wenecji. Barbara Lekarczyk-Cisek Liceum Ogólnokształcące nr 1 we Wrocławiu Cele lekcji • Zapoznanie uczniów ze specyfiką
Mityczny obraz świata w filmie Kamila Polaka "Świteź" Jolanta Wróblewska Liceum Ogólnokształcące nr I we Wrocławiu Cele lekcji Cel ogólny zajęć: Przybliżenie uczniom pojęcia mitu, zwłaszcza mitu kresowego, mityzacji i
„The beautiful thing” (1996) directed by Hettie Macdonald Krzysztof Orlikowski Cele lekcji - To raise students' awareness of social problems of homosexuality and tolerance - To develop students' ability to
Ojcowie i synowie — o niełatwych relacjach w literaturze i filmie Jolanta Manthey I LO im. Mikołaja Kopernika w Gdańsku Cele lekcji Cel ogólny zajęć: Porównywanie funkcjonowania podobnych motywów, toposów
Cykl zajęć w oparciu o prozę Brunona Schulza i film Wojciecha Jerzego Hasa „Sanatorium pod klepsydrą” Tomasz Mularski Meridian International School w Warszawie Cele lekcji Cel ogólny zajęć: • Zapoznanie
Filmowe wizje „Lalki” Bolesława Prusa — według Wojciecha Jerzego Hasa i Ryszarda Bera Elżbieta Piotrowicz ZSO nr 3 w Gliwicach: II LO i Gimnazjum nr 17 Cele lekcji Cel ogólny
„Już tam w szkole zrobią z ciebie ucznia” [1]. Obraz szkoły w powieści „Ferdydurke” i w filmie „Ostatni dzwonek” Agnieszka Kania XXVIII Liceum Ogólnokształcące im. Wojciecha Bednarskiego w Krakowie Cele
Scenariusz — pierwsze narodziny filmu* Rozważania z wykorzystaniem „Opowiadania o zabawkach dla dzieci” l. Kołakowskiego oraz filmu animowanego „O zabawkach dla dzieci” w reż. H. Neumanna Dorota Gołębiowska Centralny Gabinet Edukacji
Dramat niespełnienia w filmie „Okruchy dnia” Jamesa Ivory’ego Danuta Górecka Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego Cele lekcji Cel ogólny zajęć: • Przygotowanie uczniów do analizy i odbioru tekstów
Young adult dystopian fiction: fantasy or allegory? Marta Jakubek Cele lekcji 1. Introducing new terms and vocabulary. 2. Developing the ability to analyse popular culture critically. 3. Encouraging discussions and