Strona główna-ponadpodstawowa

La Strada (1954)

2017-06-30T00:26:01+02:00piątek, 19 maja 2017|

Motyw wędrówki w kulturze. Oscar za najlepszy film nieanglojęzyczny. Srebrny lew na festiwalu w Wenecji. Barbara Lekarczyk-Cisek Liceum Ogólnokształcące nr 1 we Wrocławiu Cele lekcji • Zapoznanie uczniów ze specyfiką

Świteź (2010)

2021-01-26T11:38:37+01:00piątek, 19 maja 2017|

Mityczny obraz świata w filmie Kamila Polaka "Świteź" Jolanta Wróblewska Liceum Ogólnokształcące nr I we Wrocławiu Cele lekcji Cel ogólny zajęć: Przybliżenie uczniom pojęcia mitu, zwłaszcza mitu kresowego, mityzacji i

The beautiful thing (1996)

2017-05-29T20:38:42+02:00piątek, 19 maja 2017|

„The beautiful thing” (1996) directed by Hettie Macdonald Krzysztof Orlikowski Cele lekcji - To raise students' awareness of social problems of homosexuality and tolerance - To develop students' ability to

Lęk wysokości (2011)

2017-05-29T20:41:17+02:00piątek, 19 maja 2017|

Ojcowie i synowie — o niełatwych relacjach w literaturze i filmie Jolanta Manthey I LO im. Mikołaja Kopernika w Gdańsku Cele lekcji Cel ogólny zajęć: Porównywanie funkcjonowania podobnych motywów, toposów

Lalka (1968 i 1977)

2021-01-25T12:25:37+01:00piątek, 19 maja 2017|

Filmowe wizje „Lalki” Bolesława Prusa — według Wojciecha Jerzego Hasa i Ryszarda Bera Elżbieta Piotrowicz ZSO nr 3 w Gliwicach: II LO i Gimnazjum nr 17 Cele lekcji Cel ogólny

Ostatni dzwonek (1989)

2017-05-29T22:25:50+02:00piątek, 19 maja 2017|

„Już tam w szkole zrobią z ciebie ucznia” [1]. Obraz szkoły w powieści „Ferdydurke” i w filmie „Ostatni dzwonek” Agnieszka Kania XXVIII Liceum Ogólnokształcące im. Wojciecha Bednarskiego w Krakowie Cele

O zabawkach dla dzieci (1999)

2017-05-29T21:33:15+02:00piątek, 19 maja 2017|

Scenariusz — pierwsze narodziny filmu* Rozważania z wykorzystaniem „Opowiadania o zabawkach dla dzieci” l. Kołakowskiego oraz filmu animowanego „O zabawkach dla dzieci” w reż. H. Neumanna Dorota Gołębiowska Centralny Gabinet Edukacji

Okruchy dnia (1993)

2017-05-29T21:32:49+02:00piątek, 19 maja 2017|

Dramat niespełnienia w filmie „Okruchy dnia” Jamesa Ivory’ego Danuta Górecka Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego Cele lekcji Cel ogólny zajęć: • Przygotowanie uczniów do analizy i odbioru tekstów

How I live now (2013)

2017-05-29T20:36:00+02:00piątek, 19 maja 2017|

Young adult dystopian fiction: fantasy or allegory? Marta Jakubek Cele lekcji 1. Introducing new terms and vocabulary. 2. Developing the ability to analyse popular culture critically. 3. Encouraging discussions and

Pokaż więcej