Sanatorium pod klepsydrą (1973)
Cykl zajęć w oparciu o prozę Brunona Schulza i film Wojciecha Jerzego Hasa „Sanatorium pod klepsydrą” Tomasz Mularski Meridian International School w Warszawie Cele lekcji Cel ogólny zajęć: • Zapoznanie
Cykl zajęć w oparciu o prozę Brunona Schulza i film Wojciecha Jerzego Hasa „Sanatorium pod klepsydrą” Tomasz Mularski Meridian International School w Warszawie Cele lekcji Cel ogólny zajęć: • Zapoznanie
Filmowe wizje „Lalki” Bolesława Prusa — według Wojciecha Jerzego Hasa i Ryszarda Bera Elżbieta Piotrowicz ZSO nr 3 w Gliwicach: II LO i Gimnazjum nr 17 Cele lekcji Cel ogólny
„Już tam w szkole zrobią z ciebie ucznia” [1]. Obraz szkoły w powieści „Ferdydurke” i w filmie „Ostatni dzwonek” Agnieszka Kania XXVIII Liceum Ogólnokształcące im. Wojciecha Bednarskiego w Krakowie Cele
Scenariusz — pierwsze narodziny filmu* Rozważania z wykorzystaniem „Opowiadania o zabawkach dla dzieci” l. Kołakowskiego oraz filmu animowanego „O zabawkach dla dzieci” w reż. H. Neumanna Dorota Gołębiowska Centralny Gabinet Edukacji
Dramat niespełnienia w filmie „Okruchy dnia” Jamesa Ivory’ego Danuta Górecka Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego Cele lekcji Cel ogólny zajęć: • Przygotowanie uczniów do analizy i odbioru tekstów
„Adaptacja jest w dziedzinie kinematografii techniką kompozycyjną nieznającą ograniczeń i sięgającą we wszystkie możliwe regiony” [1] Anna Kołodziejczak Centralny Gabinet Edukacji Filmowej w Łodzi, Pałac Młodzieży im. J. Tuwima w Łodzi
Dylematy nastoletnich matek — „Żurek” Ryszarda Brylskiego i„Bejbi Blues" Katarzyny Rosłaniec Anna Równy Narodowy Instytut Audiowizualny Cele lekcji Cel ogólny: Pogłębianie wiedzy związanej z funkcjami rodziny, miłością, przyjażnią, pełnieniem ról małżeńskich
Kara śmierci w świetle języka filozofii i filmu. O karze głównej Leszka Kołakowskiego oraz krótki film o zabijaniu Krzysztofa Kieślowskiego Wiktor Figiel Zespół Szkół Oólnokształcących nr 5 we Wrocławiu Cele
Rozważania o kondycji człowieka w literaturze i filmie Jolanta Manthey I LO im. Mikołaja Kopernika w Gdańsku Cele lekcji Cel ogólny zajęć: Porównywanie funkcjonowania podobnych motywów, toposów w różnych tekstach kultury
Propozycje wykorzystania filmu Krzysztofa Kieślowskiego "Przypadek” na lekcjach języka polskiego Anna Równy Środki dydaktyczne Temat I karta pracy z tekstem bajki Ignacego Krasickiego „Myszy" fragmenty filmu „Przypadek" „Słownik terminów literackich" plakat