Hardkor disko (2014)
„Godzina, kiedy powiecie: nic nie musimy!” — „Hardkor disko” w kontekście krytyki i poszukiwania wartości w „Tako rzecze zaratustra” Fryderyka Nietzschego Wiktor Figiel Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 5 we Wrocławiu
„Godzina, kiedy powiecie: nic nie musimy!” — „Hardkor disko” w kontekście krytyki i poszukiwania wartości w „Tako rzecze zaratustra” Fryderyka Nietzschego Wiktor Figiel Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 5 we Wrocławiu
„Bogowie” Łukasza Palkowskiego w różnych kontekstach interpretacyjnych Elżbieta Piotrowicz ZSO nr 3 w Gliwicach: II LO i Gimnazjum nr 17 Cele lekcji Cel ogólny zajęć: Doskonalenie świadomego odbioru dzieła filmowego
„Pytasz, co w moim życiu z wszystkich rzeczą główną, powiem ci: śmierć i miłość — obydwie zarówno” [1] Nie tylko o miłości i śmierci w życiu Justyny Bogutówny i Julii Szczęsnej
„Kutafon i książę” oraz jego mamuśka. Obraz relacji rodzinnych w filmie Xaviera Dolana „Mommy” Aleksandra Bajger III Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Kaliszu Cele lekcji Cele ogólny zajęć: Uświadomienie
O tym, co jest ważne w życiu — w filmie „Deep Love” Jana P. Matuszyńskiego Jolanta Manthey I LO im. Mikołaja Kopernika w Gdańsku Cele lekcji Cel ogólny zajęć: Przygotowanie
Ciało i jego wpływ na sposób postrzegania współczesnego świata — na podstawie filmu Małgorzaty Szumowskiej Justyna Całczyńska Liceum Ogólnokształcące im. I Dywizji Kościuszkowskiej w Piasecznie Cele lekcji Cel ogólny zajęć:
„Zło bierze się z gadania” [1], czyli „Ziarno prawdy” Zygmunta Miłoszewskiego I Borysa Lankosza Anna Kołodziejczak Centralny Gabinet Edukacji Filmowej, Pałac Młodzieży im. J. Tuwima w Łodzi Cele lekcji Cel
Motyw wędrówki w kulturze. Oscar za najlepszy film nieanglojęzyczny. Srebrny lew na festiwalu w Wenecji. Barbara Lekarczyk-Cisek Liceum Ogólnokształcące nr 1 we Wrocławiu Cele lekcji • Zapoznanie uczniów ze specyfiką
Mityczny obraz świata w filmie Kamila Polaka "Świteź" Jolanta Wróblewska Liceum Ogólnokształcące nr I we Wrocławiu Cele lekcji Cel ogólny zajęć: Przybliżenie uczniom pojęcia mitu, zwłaszcza mitu kresowego, mityzacji i
Ojcowie i synowie — o niełatwych relacjach w literaturze i filmie Jolanta Manthey I LO im. Mikołaja Kopernika w Gdańsku Cele lekcji Cel ogólny zajęć: Porównywanie funkcjonowania podobnych motywów, toposów