Czeski sen (2004)
„Wszystko to możesz mieć...” – obraz społeczeństwa konsumpcyjnego w „Czeskim śnie” Klusaka i Remundy Tomasz Mularski Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 7 w Radomiu; IX Liceum Ogólnokształcące im. Juliusza Słowackiego w Radomiu
„Wszystko to możesz mieć...” – obraz społeczeństwa konsumpcyjnego w „Czeskim śnie” Klusaka i Remundy Tomasz Mularski Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 7 w Radomiu; IX Liceum Ogólnokształcące im. Juliusza Słowackiego w Radomiu
"Niepochowany" Marty Meszaros – brudnopis historii Anna Kołodziejczak Centralny Gabinet Edukacji Filmowej, Pałac Młodzieży im. J. Tuwima w Łodzi Cele lekcji Cel ogólny: doskonalenie umiejętności analizowania dzieła filmowego pod względem
"Był kiedyś kraj, w którym żyłem…" Jedna ulica, dwa światy w filmie "Słoneczna aleja" l. Hausmanna Justyna Całczyńska Liceum Ogólnokształcące im. I Dywizji Kościuszkowskiej w Piasecznie Cele lekcji Cel ogólny:
Pielgrzymka – ucieczka przed sobą czy powrót do swego wnętrza? Rozważania zainspirowane filmem „Droga życia” w reż. Emilio Esteveza Grażyna Rybicka Zespół Szkół nr 3 w Płocku, Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia
Dzieci jako ofiary wojny – jak mówić o obozach koncentracyjnych w kontekście doświadczeń dziecięcych? „Bajka o Jasiu i Małgosi” w reżyserii Daniela Zagórskiego Piotr Kopka Zespół Szkół im. Henryka Sienkiewicza w
„Piękna i Bestia” („Piękny i Bestia”?) Czasów stalinizmu, czyli „Rewers” Borysa Lankosza Aleksandra Bajger III LO im. M. Kopernika w Kaliszu Cele lekcji W trakcie zajęć uczniowie: zdobywają wiedzę o stalinizmie
„Postmodernizm spotkał stalinizm” [1], czyli „Rozkurczowe działanie” [2] „Rewersu” Borysa Lankosza Aleksandra Bajger III LO im. M. Kopernika w Kaliszu Cele lekcji W trakcie zajęć uczniowie: doskonalą umiejętność świadomego, krytycznego
„Róża” Wojciecha Smarzowskiego filmowym dyskursem o wartościach Arkadiusz Walczak Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń Cele lekcji W trakcie zajęć uczeń: analizuje i interpretuje dzieło filmowe w kontekście historyczno-społecznym charakteryzuje sytuację ludności
Kochankowie w objęciach polityki. Co film „Różyczka” Jana Kidawy - błońskiego mówi o wpływie systemu na życie prywatne obywateli? Anna Ryłek II Liceum Ogólnokształcące w Łodzi Cele lekcji W trakcie
O środkach filmowego wyrazu – w kontekście fragmentów filmu „Generał Nil” Elżbieta Piotrowicz ZSO nr 3 Gliwice – II LO i Gimnazjum nr 17 Cele lekcji doskonalenie umiejętności świadomego i krytycznego