Strona główna-ponadpodstawowa-godzina wychowawcza

Skrzydlate świnie (2010)

2017-05-29T22:03:14+02:00czwartek, 18 maja 2017|

Subkultury młodzieżowe jako zjawisko społeczne we współczesnym świecie. Na przykładzie podkultury kibiców piłkarskich przedstawionej w filmie Anny Kazejak "Skrzydlate świnie" Jadwiga Mostowska Cele lekcji Cel ogólny: kształtowanie świadomości złożoności zjawisk

Enen (2009)

2017-05-29T22:04:41+02:00czwartek, 18 maja 2017|

Ktokolwiek wie... – poszukiwanie prawdy o bohaterze i czasach PRL-u w filmie Feliksa Falka "Enen" Ewa Klonowska Zespół Szkół nr 5 w Rybniku, Młodzieżowy Dom Kultury w Rybniku Cele lekcji

Good bye Lenin! (2003)

2017-05-29T22:06:56+02:00czwartek, 18 maja 2017|

Co jest powodem nostalgii za komunizmem..., czyli o tym, jak Alex „uratował” NRD dla swojej matki. ("Good Bye Lenin!" w reż. W. Beckera) Dorota Gołębiowska Centralny Gabinet Edukacji Filmowej, Pałac Młodzieży

Słoneczna aleja (1999)

2017-05-29T22:08:27+02:00czwartek, 18 maja 2017|

"Był kiedyś kraj, w którym żyłem…" Jedna ulica, dwa światy w filmie "Słoneczna aleja" l. Hausmanna Justyna Całczyńska Liceum Ogólnokształcące im. I Dywizji Kościuszkowskiej w Piasecznie Cele lekcji Cel ogólny:

Rozstanie (2011)

2017-05-29T22:29:44+02:00czwartek, 18 maja 2017|

Czym „Rozstanie” podbiło światową widownię? Anna Ryłek II Liceum Ogólnokształcące im. Gabriela Narutowicza w Łodzi Cele lekcji Podczas zajęć uczeń: doskonali umiejętność analizy i interpretacji dzieła filmowego, w kontekście problemów współczesnego świata

Hair (1979)

2017-05-29T22:36:53+02:00czwartek, 18 maja 2017|

„Bunt nie przemija”, czyli o subkulturach młodzieżowych w kontekście filmu „Hair” Milosa Formana Joanna Zabłocka-Skorek Cele lekcji Uczeń: charakteryzuje przedstawicieli współczesnych subkultur młodzieżowych wie, na czym polegają ideologie poszczególnych subkultur

Cinema Paradiso (1988)

2017-05-29T22:34:12+02:00czwartek, 18 maja 2017|

„Cinema Paradiso” - miejsce magiczne, centrum świata, raj… już utracony Anna Ryłek II Liceum Ogólnokształcące w Łodzi Cele lekcji Uczeń: poznaje film Giuseppe Tornatore pt.: "Cinema Paradiso" nazywa wrażenia i odczucia

Przytul mnie (2010)

2017-05-29T22:42:40+02:00czwartek, 18 maja 2017|

Czy jestem samotny/samotna w tłumie? (w świetle filmu „Przytul mnie” w reż. K. Munka) Magdalena Brzozowicz Psycholog, polonistka, Publiczne Gimnazjum nr 21 w Łodzi Cele lekcji Uczeń: wykorzystuje różne teksty

Dyktator (1940)

2017-05-29T22:45:20+02:00czwartek, 18 maja 2017|

Jak przeciwstawić się antysemityzmowi? – przemoc wobec żydów w XIX i XX wieku. Analiza wybranych tekstów kultury Tomasz Mularski Cele lekcji Podczas zajęć uczniowie: ćwiczą umiejętność porównywania dzieła literackiego i filmowego

Pręgi (2004)

2017-05-29T22:47:10+02:00czwartek, 18 maja 2017|

„Pręgi” Magdaleny Piekorz – film o destrukcyjnych relacjach międzyludzkich czy o zbawczej sile miłości? Danuta Górecka Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego Cele lekcji Podczas zajęć uczeń: doskonali umiejętność

Pokaż więcej