Dusza śpiewa (1997)
Proces poszukiwania prawdy. "Dusza śpiewa" – z cyklu "opowieści weekendowe" Krzysztofa Zanussiego Anna Kołodziejczak Centralny Gabinet Edukacji Filmowej, Pałac Młodzieży im. J. Tuwima w Łodzi Cele lekcji cel ogólny wielostronne
Proces poszukiwania prawdy. "Dusza śpiewa" – z cyklu "opowieści weekendowe" Krzysztofa Zanussiego Anna Kołodziejczak Centralny Gabinet Edukacji Filmowej, Pałac Młodzieży im. J. Tuwima w Łodzi Cele lekcji cel ogólny wielostronne
Czy dobro, piękno i prawda to już tylko „papierowe” wartości? – refleksje zainspirowane filmem Balbiny Bruszewskiej Dorota Gołębiowska Centralny Gabinet Edukacji Filmowej, Pałac Młodzieży im. J. Tuwima w Łodzi Cele
Co (i kto) się kryje pod ubraniem? "Ubierz mnie" Małgorzaty Goliszewskiej jako wstęp do rozważań nad praktyką ubierania, tworzenia znaczeń i budowania tożsamości Wiktor Figiel V Liceum Ogólnokształcące im. B. Jasińskiego
Maciek Chełmicki – bohater ostatniej akcji? Maciej Dowgiel Centralny Gabinet Edukacji Filmowej, Pałac Młodzieży im. J. Tuwima w Łodzi Cele lekcji cel ogólny uczniowie poznają różne rodzaje bohaterstwa zaprezentowanego w
„Trzy kolory” – cykl zajęć osnutych wokół trylogii filmowej K. Kieślowskiego Agnieszka Białczak I LO im. Adama Mickiewicza w Węgrowie Cele lekcji Cel ogólny cyklu: kształtowanie wrażliwości moralnej, a także umiejętności
„American dream” czy „polskie zadupie” Czyli jak i gdzie żyć "Głośniej od bomb"? Wiktor Figiel Cele lekcji Cel ogólny: młodzież rozpoznaje, porównuje i ocenia wartości oraz postawy obecne w Polsce po 1989
Czym „Rozstanie” podbiło światową widownię? Anna Ryłek II Liceum Ogólnokształcące im. Gabriela Narutowicza w Łodzi Cele lekcji Podczas zajęć uczeń: doskonali umiejętność analizy i interpretacji dzieła filmowego, w kontekście problemów współczesnego świata
„Róża” Wojciecha Smarzowskiego filmowym dyskursem o wartościach Arkadiusz Walczak Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń Cele lekcji W trakcie zajęć uczeń: analizuje i interpretuje dzieło filmowe w kontekście historyczno-społecznym charakteryzuje sytuację ludności
„Dwoje do poprawki” („Hope springs”) w reż. Davida Frankela, jako przyczynek do dyskusji o związkach małżeńskich Anna Kołodziejczak Centralny Gabinet Edukacji Filmowej, Pałac Młodzieży im. J. Tuwima w Łodzi Cele
Jaka jest zawartość człowieka w gangsterze i gangstera w człowieku? Czy film „Tsotsi” Gavina Hooda jest odpowiedzią na to pytanie? Anna Ryłek II Liceum Ogólnokształcące im. Gabriela Narutowicza w Łodzi