Holy Motors (2012)
Artysta ponowoczesny „Holy Motors” Leosa Caraxa Maciej Dowgiel Leosa Caraxa recepta na życie Twórczość. Lekarstwo na neurozy tożsamości czasów płynnej nowoczesności całej ziemskiej populacji. Lekarstwo, na które nie każdy może
Artysta ponowoczesny „Holy Motors” Leosa Caraxa Maciej Dowgiel Leosa Caraxa recepta na życie Twórczość. Lekarstwo na neurozy tożsamości czasów płynnej nowoczesności całej ziemskiej populacji. Lekarstwo, na które nie każdy może
„Kraina łagodności” zburzona – „Zabić bobra” Jana Jakuba Kolskiego Maciej Dowgiel „Ja zrobiłem film „Zabić bobra", który jakkolwiek bardzo różny od poprzednich moich filmów, to jednak karmi się mną, karmi
Biblia w służbie popkultury – „Noe: wybrany przez Boga” w reż. Darrena Aronofsky’ego Maciej Dowgiel Biblia Pauperum w 3D Biblia Pauperum (Biblia ubogich) powstała w połowie XIV wieku i zawierała szereg ilustracji objaśniających
Pionierzy marzyciele (2015) Maciej Dowgiel, Centralny Gabinet Edukacji Filmowej Reż. Natalya Kudryashova Data premiery: 11 grudnia 2015 „Uczyć się, uczyć i jeszcze raz uczyć" – Lenin „Lenić się, lenić i jeszcze raz
„Tajemnica Filomeny” – w poszukiwaniu wyzwalającej prawdy Anna Kołodziejczak Scenariusz filmu został oparty na książce autorstwa znanego brytyjskiego dziennikarza Martina Sixsmitha pod tytułem „The Lost Child of Philomena Lee" (polski
Jazz, awangarda i melancholia: portret Wertera ery twittera „Oh, boy!” w reż. Jana Ole Gerstera Maciej Dowgiel „Dorastaliśmy w przeświadczeniu, że jesteśmy generacją wielkich możliwości, a nasze zadanie polega na
Podwójne wykluczenie – „Nasrine” w reż. Tiny Gharavi Agnieszka Aysen Kaim Co to za kraj, w którym za przejażdżkę z chłopakiem na motorze można trafić do aresztu? W pierwszej scenie filmu nastoletnia
W poszukiwaniu tożsamości – „Papusza” Krzysztofa Krauzego oraz Joanny Kos-Krauze [1] Maciej Dowgiel „Byłam z taboru, teraz jestem znikąd" Papusza, Bronisława Wajs Cygańska wróżba czyli zapowiedź nieuniknionego Narodziny Papuszy naznaczone
Zimnobłękitny odcień transformacji. O ,,Elenie” A. Zwiagincewa Maria Jolanta Szatkowska Kolor Oczywistym jest, że kolor w filmie stanowi element charakteryzujący narrację, rozwój fabuły, postaci. Rzadko jednak zdarza się, by twórcy zaplanowali
Syn Szawła (2015) Robert Birkholc Reż. Laszlo Nemes Data premiery: 22 stycznia 2016 Trudno nie skojarzyć historii przedstawionej w „Synu Szawła" z „Antygoną" Sofoklesa. Główny bohater filmu Laszlo Nemesa, żydowski więzień obozu