Nóż w wodzie (1961)
Rekwizytornia psychoanalizy „Nóż w wodzie” Romana Polańskiego Konrad Klejsa Jest rzeczą zastanawiającą, iż „Nóż w wodzie" Romana Polańskiego (1961) – film powszechnie zaliczany do kanonu polskiego kina (i będący
Rekwizytornia psychoanalizy „Nóż w wodzie” Romana Polańskiego Konrad Klejsa Jest rzeczą zastanawiającą, iż „Nóż w wodzie" Romana Polańskiego (1961) – film powszechnie zaliczany do kanonu polskiego kina (i będący
Lekcja (2014) Maciej Dowgiel, Centralny Gabinet Edukacji Filmowej Reż. Kristina Grozeva, Petar Valchanov Data premiery: 17 lipca 2014 „Kto z was bez grzechu, niech pierwszy rzuci w nią kamieniem". J 8,7 Sieć
Realizm i fotogenia „Erratum” Marka Lechkiego Bartosz Zając Scenariusz do „Erratum", pełnometrażowego debiutu fabularnego Marka Lechkiego, gotowy był już w 2004 roku. Problemy z uzyskaniem budżetu na jego realizację spowodowały, że
Narracja pamięci „Życie jest piękne” Roberto Benigniego Anna Miller Obsypany deszczem nagród (m.in. trzema Oskarami, Nagrodą Jury w Cannes oraz Feliksem – Europejską Nagrodą Filmową) film Roberto Benigniego „Życie
Przełamując fale (1996) Michał Dondzik Reż. Lars Von Trier Data premiery: 31 lipca 2015 Lars von Trier to bez wątpienia jeden z najbardziej wyrazistych twórców współczesnego kina. Niekonwencjonalny duński reżyser od
Kronika jednego dnia, a jednak tragizm „4 miesiące, 3 tygodnie i 2 dni” Cristiana Mungiu Bronisława Stolarska (...) aby mieć wrażenie życia, odczuwać rzeczy, aby czynić kamień kamiennym, istnieje to,
Anioł (2015) Anna Kołodziejczak Reż. Amin Dora Data premiery: 21 sierpnia 2015 Kto z naszych Czytelników lubi filmowy realizm magiczny i z przyjemnością powraca do takich filmów, jak „Zmruż oczy" lub „Sztuczki"
Filmowa terapia antyegocentryczna „Mój Rower” Piotra Trzaskalskiego Witold Bobiński W pierwszych chwilach po obejrzeniu filmu najlepiej pamięta się jego zakończenie. To ono jest końcowym akordem dzieła filmowego – zwieńczeniem fabuły, zamknięciem
Prawie jak matka (2015) Michał Dondzik Reż. Anna Muylaert Data premiery: 11 września 2015 Kino brazylijskie znane jest w Polsce nielicznym. Wskazanie reżyserów czy tytułów filmów, sprawi trudność nie tylko zwykłym
Adlerowska koncepcja człowieka w filmie „Pręgi” Magdaleny Piekorz Maciej Dowgiel „Człowiek nie jest z natury zły, człowiek może najwyżej nie wiedzieć, jak należy czynić, aby być dobrym" [1]. Dzieciństwo –