Good bye Lenin! (2003)
Co jest powodem nostalgii za komunizmem..., czyli o tym, jak Alex „uratował” NRD dla swojej matki. ("Good Bye Lenin!" w reż. W. Beckera) Dorota Gołębiowska Centralny Gabinet Edukacji Filmowej, Pałac Młodzieży
Co jest powodem nostalgii za komunizmem..., czyli o tym, jak Alex „uratował” NRD dla swojej matki. ("Good Bye Lenin!" w reż. W. Beckera) Dorota Gołębiowska Centralny Gabinet Edukacji Filmowej, Pałac Młodzieży
Dwie twarze Eleny. Próba charakterystyki życia w „Nowej Rosji” Na podstawie filmu "Elena" w reż. Andrieja Zwiagincewa Maciej Dowgiel Centralny Gabinet Edukacji Filmowej, Pałac Młodzieży im. J. Tuwima w Łodzi
„Przecież tak nie wolno, żeby tak każdy śpiewał jak chce…” [1], a my… śpiewamy, bo się buntujemy. Rzecz o nonkonformizmie młodzieży w czasach „inżynierii dusz”. Filmowe opowieści o poszukiwaniu wolności w muzyce i
Eros, sexus, philia czy agape – o jakiej miłości mówi „Krótki film…” Krzysztofa Kieślowskiego? Anna Ryłek I Liceum Ogólnokształcącym im. G. Narutowicza w Łodzi Cele lekcji Cel ogólny: Ukazanie różnorodności
Obraz inteligencji czasów PRL-u. W „Tangu” Sławomira Mrożka i „Niewinnych czarodziejach” w reż. Andrzeja Wajdy (1960) Anna Równy I LO im. Mikołaja Kopernika w Radomiu Cele lekcji Cel ogólny: doskonalenie
Pielgrzymka – ucieczka przed sobą czy powrót do swego wnętrza? Rozważania zainspirowane filmem „Droga życia” w reż. Emilio Esteveza Grażyna Rybicka Zespół Szkół nr 3 w Płocku, Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia
Od chaty kowala na bagnach do londyńskich salonów… czyli historia Pipa, który miał nadzieje na… wielkie nadzieje (film Mike Newella Wielkie nadzieje) Agnieszka Grzegórzek-Zając Zespół Szkół Publicznych w Woli Rzędzińskiej
Marzenia się spełniają – o filmie Katarzyny Adamik "Boisko bezdomnych" Jolanta Bielecka Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego Cele lekcji uczniowie: analizują i interpretują wybrane elementy filmu opowiadają o
"Powrót" ojca marnotrawnego. O funkcji parabolicznej biblijnych i malarskich kontekstów w filmie Andrieja Zwiagincewa Aleksandra Bajger III LO im. M. Kopernika w Kaliszu Cele lekcji Cel ogólny: uczniowie rozumieją, na
Wszyscy jesteśmy dziećmi kurza – refleksja nad naturą człowieka w filmie F. F. Coppoli Jolanta Manthey Cele lekcji Uczeń : Doskonali umiejętność analizy i interpretacji dzieła filmowego Ćwiczy umiejętność współpracy