Strona główna-ponadpodstawowa

Billy Elliot (2000)

2017-05-29T22:44:07+02:00czwartek, 18 maja 2017|

,,Billy Elliot” jako film o… Marzanna Kołodziej Cele lekcji Podczas zajęć uczeń: doskonali umiejętność analizy i interpretacji dzieła filmowego doskonali umiejętność spoglądania na problem z wielu różnych punktów widzenia rozwiązuje problem w twórczy

Casablanca (1942)

2017-05-29T22:44:43+02:00czwartek, 18 maja 2017|

„Casablanca”. Przede wszystkim opowieść. O wojnie, miłości i tęsknocie za bohaterem Ewa Wyszyńska Cele lekcji Po lekcji uczeń powinien: rozumieć na czym polega istota opowieści dostrzegać postawy reprezentowane przez filmowych

Dyktator (1940)

2017-05-29T22:45:20+02:00czwartek, 18 maja 2017|

Jak przeciwstawić się antysemityzmowi? – przemoc wobec żydów w XIX i XX wieku. Analiza wybranych tekstów kultury Tomasz Mularski Cele lekcji Podczas zajęć uczniowie: ćwiczą umiejętność porównywania dzieła literackiego i filmowego

Pręgi (2004)

2017-05-29T22:47:10+02:00czwartek, 18 maja 2017|

„Pręgi” Magdaleny Piekorz – film o destrukcyjnych relacjach międzyludzkich czy o zbawczej sile miłości? Danuta Górecka Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego Cele lekcji Podczas zajęć uczeń: doskonali umiejętność

Pokolenie ’89 (2002)

2017-05-29T22:47:56+02:00czwartek, 18 maja 2017|

Poroniona generacja wciąż walczy na barykadach… Karolina Legucka Gimnazjum nr 7 „Przy Łazienkach Królewskich” w Warszawie Cele lekcji Cel ogólny uczniowie potrafią scharakteryzować, na czym polegały przemiany społeczne, ekonomiczne i ustrojowe

Rewers (2009)

2017-05-29T22:48:34+02:00czwartek, 18 maja 2017|

„Piękna i Bestia” („Piękny i Bestia”?) Czasów stalinizmu, czyli „Rewers” Borysa Lankosza Aleksandra Bajger III LO im. M. Kopernika w Kaliszu Cele lekcji W trakcie zajęć uczniowie: zdobywają wiedzę o stalinizmie

Plac Zbawiciela (2006)

2017-05-29T22:50:09+02:00czwartek, 18 maja 2017|

Co się zdarzyło na „Placu Zbawiciela”? O rodzinie we współczesnej rzeczywistości – w filmie Krzysztofa Krauzego i Joanny Kos-Krauze Jolanta Manthey Cele lekcji W trakcie zajęć uczeń: doskonali umiejętność analizy i interpretacji

Plac Waszyngtona (1997)

2017-05-29T22:50:46+02:00czwartek, 18 maja 2017|

Czy Agnieszce Holland udało się stworzyć film opowiadający „O prawdziwym życiu i prawdziwych ludziach”? [1] Danuta Górecka Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego Cele lekcji Podczas zajęć uczeń: analizuje

Rewers (2009)

2017-05-29T22:48:51+02:00czwartek, 18 maja 2017|

„Postmodernizm spotkał stalinizm” [1], czyli „Rozkurczowe działanie” [2] „Rewersu” Borysa Lankosza Aleksandra Bajger III LO im. M. Kopernika w Kaliszu Cele lekcji W trakcie zajęć uczniowie: doskonalą umiejętność świadomego, krytycznego

Pokaż więcej