Ściany (1987)
O magii filmu animowanego i jego dialogu z innymi dziedzinami sztuki w twórczości Piotra Dumały (na przykładzie filmu Ściany, 1987) Danuta Górecka Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego Adresat
O magii filmu animowanego i jego dialogu z innymi dziedzinami sztuki w twórczości Piotra Dumały (na przykładzie filmu Ściany, 1987) Danuta Górecka Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego Adresat
O artyście i muzyce z żelazną kurtyną w tle — rozważania na postawie filmu Krzysztofa Rzączyńskiego pt. Tata zza żelaznej kurtyny (2009) Anna Ryłek II Liceum Ogólnokształcące w Łodzi Adresat
Triumf woli (1935) Leni Riefenstahl jako przykład audiowizualnej manipulacji Jolanta Wróblewska Liceum Ogólnokształcące Nr I we Wrocławiu Adresat zajęć: uczniowie szkoły średniej. Rodzaj zajęć: język polski, wiedza o kulturze, historia.
Hejt, hype i fejm — o nowych mediach w filmie Tomasza Bagińskiego Smok (2015) Tomasz Mularski Meridian International School w Warszawie Adresat zajęć: uczniowie szkoły gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej/ponadpodstawowej. Rodzaj zajęć:
Meandry konwergencji. Supermitologie popularne Maciej Dowgiel Pracownia Filmoznawcza i Medioznawcza Adresat zajęć: : uczniowie szkoły ponadgimnazjalnej. Rodzaj zajęć: projekt na zajęcia koła filmowego lub wiedzę o kulturze. Cel ogólny zajęć: Doskonalenie analizy wieloaspektowej
Manipulowani i manipulujący. O sile oddziaływania telewizji na człowieka w świetle filmów Czeski sen (2004) w reż. Vita Klusáka i Filipa Remundy oraz Truman show (1998) w reż. Petera Weira Aleksandra
„(...) skoro grupa ludzi na szczycie może sprawić, że na co dzień pojawiają się złe wiadomości, to my wszyscy możemy sprawić, że kiedyś pojawią się też dobre”[*] – czy Yes-Meni mogą naprawić świat?
Webdokument: na horyzoncie dokumentu filmowego Wiktor Figiel Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 5 we Wrocławiu Adresat zajęć: uczniowie szkół ponadgimnazjalnych. Rodzaj zajęć: etyka, wiedza o kulturze, język polski, koło/warsztaty filmoznawcze. Cel ogólny zajęć: Przygotowanie
„W centrum moich zainteresowań stoi człowiek wpisany w konkretną rzeczywistość, pozostający w określonych relacjach z ludźmi”[*] — rozmowa o filmie Michał (1979) Grażyny Kędzielawskiej Dorota Gołębiowska Centralny Gabinet Edukacji Filmowej, Pałac
Tata Kazika (1993) — trudne relacje ojca i syna Maciej Dowgiel Adresat zajęć: : uczniowie szkoły ponadgimnazjalnej. Rodzaj zajęć: godzina wychowawcza, wychowanie do życia w rodzinie, wiedza o kulturze. Cel ogólny