Dusza śpiewa (1997)

2017-05-29T21:47:49+02:00czwartek, 18 maja 2017|

Proces poszukiwania prawdy. "Dusza śpiewa" – z cyklu "opowieści weekendowe" Krzysztofa Zanussiego Anna Kołodziejczak Centralny Gabinet Edukacji Filmowej, Pałac Młodzieży im. J. Tuwima w Łodzi Cele lekcji cel ogólny wielostronne

Dobro, piękno i prawda (2011)

2017-05-29T21:50:01+02:00czwartek, 18 maja 2017|

Czy dobro, piękno i prawda to już tylko „papierowe” wartości? – refleksje zainspirowane filmem Balbiny Bruszewskiej Dorota Gołębiowska Centralny Gabinet Edukacji Filmowej, Pałac Młodzieży im. J. Tuwima w Łodzi Cele

Ubierz mnie (2011)

2017-05-29T21:50:26+02:00czwartek, 18 maja 2017|

Co (i kto) się kryje pod ubraniem? "Ubierz mnie" Małgorzaty Goliszewskiej jako wstęp do rozważań nad praktyką ubierania, tworzenia znaczeń i budowania tożsamości Wiktor Figiel V Liceum Ogólnokształcące im. B. Jasińskiego

Głośniej od bomb (2002)

2017-05-29T22:07:37+02:00czwartek, 18 maja 2017|

„American dream” czy „polskie zadupie” Czyli jak i gdzie żyć "Głośniej od bomb"? Wiktor Figiel Cele lekcji Cel ogólny: młodzież rozpoznaje, porównuje i ocenia wartości oraz postawy obecne w Polsce po 1989

Rozstanie (2011)

2017-05-29T22:29:44+02:00czwartek, 18 maja 2017|

Czym „Rozstanie” podbiło światową widownię? Anna Ryłek II Liceum Ogólnokształcące im. Gabriela Narutowicza w Łodzi Cele lekcji Podczas zajęć uczeń: doskonali umiejętność analizy i interpretacji dzieła filmowego, w kontekście problemów współczesnego świata

Róża (2011)

2017-05-29T22:55:22+02:00czwartek, 18 maja 2017|

„Róża” Wojciecha Smarzowskiego filmowym dyskursem o wartościach Arkadiusz Walczak Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń Cele lekcji W trakcie zajęć uczeń: analizuje i interpretuje dzieło filmowe w kontekście historyczno-społecznym charakteryzuje sytuację ludności

Dwoje do poprawki (2012)

2017-05-29T22:57:48+02:00czwartek, 18 maja 2017|

„Dwoje do poprawki” („Hope springs”) w reż. Davida Frankela, jako przyczynek do dyskusji o związkach małżeńskich Anna Kołodziejczak Centralny Gabinet Edukacji Filmowej, Pałac Młodzieży im. J. Tuwima w Łodzi Cele

Tsotsi (2005)

2017-05-29T23:10:24+02:00czwartek, 18 maja 2017|

Jaka jest zawartość człowieka w gangsterze i gangstera w człowieku? Czy film „Tsotsi” Gavina Hooda jest odpowiedzią na to pytanie? Anna Ryłek II Liceum Ogólnokształcące im. Gabriela Narutowicza w Łodzi

Pokaż więcej