Droga życia (2010)
Pielgrzymka – ucieczka przed sobą czy powrót do swego wnętrza? Rozważania zainspirowane filmem „Droga życia” w reż. Emilio Esteveza Grażyna Rybicka Zespół Szkół nr 3 w Płocku, Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia
Pielgrzymka – ucieczka przed sobą czy powrót do swego wnętrza? Rozważania zainspirowane filmem „Droga życia” w reż. Emilio Esteveza Grażyna Rybicka Zespół Szkół nr 3 w Płocku, Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia
Dzieci jako ofiary wojny – jak mówić o obozach koncentracyjnych w kontekście doświadczeń dziecięcych? „Bajka o Jasiu i Małgosi” w reżyserii Daniela Zagórskiego Piotr Kopka Zespół Szkół im. Henryka Sienkiewicza w
"Powrót" ojca marnotrawnego. O funkcji parabolicznej biblijnych i malarskich kontekstów w filmie Andrieja Zwiagincewa Aleksandra Bajger III LO im. M. Kopernika w Kaliszu Cele lekcji Cel ogólny: uczniowie rozumieją, na
Wszyscy jesteśmy dziećmi kurza – refleksja nad naturą człowieka w filmie F. F. Coppoli Jolanta Manthey Cele lekcji Uczeń : Doskonali umiejętność analizy i interpretacji dzieła filmowego Ćwiczy umiejętność współpracy
Trójwymiarowość wczoraj i dziś – film „Tron: dziedzictwo” w reż. J. Kosinski, USA 2010 Justyna Budzik Cele lekcji Cel ogólny Porównanie tematyki obrazów trójwymiarowych w historii mediów Cele szczegółowe uczeń
Kino dokumentalne – wierny zapis rzeczywistości czy nacechowana subiektywizmem wypowiedź artystyczna? Danuta Górecka ŁCDNiKP Adresat zajęć: Uczniowie szkoły podstawowej (kl.7-8) i ponadpodstawowej. Rodzaj zajęć: język polski, koło filmowe, wiedza o
Obraz wojny i sposób jego kreowania w filmie F. F. Coppoli „Czas apokalipsy” Jolanta Manthey Cele lekcji Uczeń: doskonali umiejętność analizy i interpretacji dzieła filmowego ćwiczy umiejętność współpracy prezentuje swoje stanowisko
„Gabinet doktora Caligari” a narodziny kina artystycznego Tomasz Mularski Cele lekcji Podczas zajęć uczniowie: współpracują w grupie poznają nowe pojęcia z historii kina analizują dzieło filmowe wypowiadają się na określony temat doskonalą
Czym „Rozstanie” podbiło światową widownię? Anna Ryłek II Liceum Ogólnokształcące im. Gabriela Narutowicza w Łodzi Cele lekcji Podczas zajęć uczeń: doskonali umiejętność analizy i interpretacji dzieła filmowego, w kontekście problemów współczesnego świata
„Sherlock Holmes” – XIX-wieczny kryminał czy nowoczesne kino akcji Izabela Bucka Cele lekcji Uczeń: zapoznaje się z przykładem kinematografii światowej zapoznaje się z gatunkami filmowymi (kryminał, thriller) kształtuje umiejętność analizy