Erratum (2010)
„Skąd przychodzimy, kim jesteśmy, dokąd idziemy?” „Erratum” Marka Lechkiego filmem o drodze do siebie Elwira Rewińska Czas pracy 2 godziny lekcyjne Przebieg lekcji 1. PRZED projekcją filmu (ukierunkowanie odbioru): a) rola
„Skąd przychodzimy, kim jesteśmy, dokąd idziemy?” „Erratum” Marka Lechkiego filmem o drodze do siebie Elwira Rewińska Czas pracy 2 godziny lekcyjne Przebieg lekcji 1. PRZED projekcją filmu (ukierunkowanie odbioru): a) rola
Jak mówić o czasie wojny na podstawie „Zdążyć przed panem bogiem” Hanny Krall, „Idy” Pawła Pawlikowskiego oraz fragmentów „Początku” Andrzeja Szczypiorskiego Justyna Całczyńska Liceum Ogólnokształcące im. I Dywizji Kościuszkowskiej w Piasecznie
Filmowość literatury, literackość filmu. O konfliktach autorskich pisarza i reżysera w trudnych czasach socjalizmu — na przykładzie „Następnego do raju” Marka Hłaski i „Bazy ludzi umarłych” w reż. Czesława Petelskiego Maciej
„Obietnica” Anny Kazejak — o niszczącej potędze słów Beata Badziukiewicz [materiały nadesłane przez dystrybutora filmu Kino Świat] pedagog szkolny z IX LO w Warszawie Cele lekcji Próba przyjrzenia się relacjom
„To się stało naprawdę…” — kiedy słowa kreują rzeczywistość… O miłości, zdradzie, bezsilności i niedostępności miłości w filmie „Obietnica” Anny Kazejak Małgorzata Wiśniewska [materiały nadesłane przez dystrybutora filmu Kino Świat] IX
Naznaczone śmiercią za życia... O stygmatyzacji istnień, których nie miało być, bo były... „nielegalne”. Topos żydowskich dziewczynek w czasie holocaustu w wybranych polskich filmach. Filmowy projekt edukacyjny Mariusz Widawski Zespół Szkół
Kim jesteśmy? – według siebie; jak widzą nas inni? – refleksje w kontekście filmu "Żeby nie bolało" Marcela Łozińskiego Elżbieta Piotrowicz II Liceum Ogólnokształcące i Gimnazjum nr 17 w ZSO nr
Doraźność i uniwersalizm arcydzieła Andrzeja Munka "Człowiek na torze" Jolanta Manthey I Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku Cele lekcji cel ogólny ćwiczenie analizy i syntezy faktów oraz interpretacji i oceny zjawisk cele szczegółowe
Proces poszukiwania prawdy. "Dusza śpiewa" – z cyklu "opowieści weekendowe" Krzysztofa Zanussiego Anna Kołodziejczak Centralny Gabinet Edukacji Filmowej, Pałac Młodzieży im. J. Tuwima w Łodzi Cele lekcji cel ogólny wielostronne
„Jak poznać to, co jest za słowami głęboko ukryte...” – odczytywanie symboliki filmu "Dekalog I" Krzysztofa Kieślowskiego Ewa Klonowska Zespół Szkół nr 5 w Rybniku, Młodzieżowy Dom Kultury w Rybniku